[Röportaj/Çeviri] VOGUE Dergisi 2PM Söyleşisi 1. Kısım

2PM ZAMANI

58036750449965293893115

Vogue: 2PM bir idol grup mu?

Taecyeon:  Şimdi o imajdan sıyrılıp “erkek grup” unvanına doğru ilerliyoruz. Öyle değil miyiz ama? Gerçekten hiç gerçek idol konseptinde promosyon yapmadık.

Chansung: Görünüş unsuru da var ve biz en başından beri kendimizle ilgili hiçbir şeyi gizlemedik.

Junho: Ayrıca canım-cicim şarkılar da söylemedik.

Vogue: Belki de genç yaşınıza rağmen olduğunuzdan daha olgun görünmenizin sebebi budur. Aslında, yaş ortalamanız bir idol grubunkine yakın.

Junho: Bu doğru. Aslında biz SHINee’den sadece bir iki yaş büyüğüz.

Taecyeon: Evet, ben Onew’dan bir yaş büyüğüm.

Vogue: Yani hala “vahşi-idoller” misiniz?

Wooyoung: Sanırım “insan” olma yolunda ilerliyoruz…

Taecyeon: Ha Ha. “vahşi-idoller” terimi sahnede sergilediğimiz güçlü performans için verildi. Aslında bu terimi ilk kullanan Jinyoung abiydi. “Again & Again” promosyonu yaptığımız zamanlardaki albüm fotoğraflarına bakarsanız, benim yüzümde hırıldıyormuş gibi bir ifade var, kaşlarımı çatmışım ve burnumu buruşturmuşum. Jinyoung abi bu fotoğrafı gördüğünde, “Taecyeon biraz fazla vahşi; bunu başka bir fotoğrafla değiştirelim” dedi. Ama albüm tasarımcısı vahşi ifadenin albümün konseptine daha çok uyduğunu düşündü ve bu fotoğraf kullanıldı.

Vogue: Dönüşünüzden hemen önce, Nisan sonunda, gerçekleştirdiğiniz solo Tokyo Dome konserinizdeki başarınızdan dolayı sizi tebrik ederiz. Tokyo Dome’da konser vermeyi şarkıcılık kariyeri için kesin bir hedef olarak koyan bir üye var mıydı?

Everyone: Hepimiz.

29492250449964960559818

Vogue: Hedeflerinizden birine ulaşmış olmak nasıl bir duygu?

Junho: Ebette yeni bir hedef konuldu bile. Bir stadyumda performans sergilemek.

Taecyeon: Tokyo Dome bir beysbol stadyumu ama Nissan Stadyumu bir futbol sahası. 80.000 koltuk kapasitesi olan bir yer.

Junho: Ama Tokyo Dome konserinden hemen sonra, sıradaki hedefimizin bir stadyumda konser vermek olduğunu söylediğimizde, TVXQ’nun Nissan Stadyumu’nda konser vereceği haberlerini aldık. Sonra bu hayalin sadece bir hayal olmadığını anladım, biz de bunu başarabiliriz, eğer çok sıkı çalışırsak.

Jun. K: Hedefleri yüksek tutmak iyi bir şey olsa da, Tokyo Dome’da konser vermemizi sağlayan başarıyı sürdürmemizin de önemli olduğunu düşünüyorum, çünkü birinin popülaritesini devam ettirmesi gerçekten zor bir iş.
Vogue: Sahip olduğunuz başarının devamı. Kendinizi eğlence sektöründe nasıl değerlendiriyorsunuz?

Chansung: Hmm… Bence sorun yüksek ya da düşük(reyting açısından) olmakta değil, bu tamamen ön planda ya da arka planda olmakla alakalı. Çalışarak başarabileceğimiz daha çok şey var.

Taecyeon: Herkesin bizi tanıdığını düşünerek kendimi kandırdığım bir zaman vardı. Bir önceki albümümüzün promosyonları sırasında, Song Hae öğretmenin bekleme odamızın yanında olduğunu duydum ve onu selamlamak için yanına gittim ve konuşmamız şöyle bir hal aldı: “Öğretmenim, merhaba! Ben Ok Taecyeon”. “İsmin ne dedin?” “Ah evet, ben Ok Taecyeon.” “Ah, solo sanatçı mı oldun?” “Hayır, 2PM grubunun bir üyesiyim!” “Ah… Çaylak mısınız? Sıkı çalışın.”

Vogue: Haha. Şu an iki çıkış parçanızdan “Comeback When You Hear This Song” yayınlandı. Beklentilerimizin aksine, bu bir genci simgeliyor, bir erkeği değil. Ve  “come back(geri dön)” dediğiniz zaman, ellerinizi gevşetip sıkıyorsunuz. Koreografinin bu kısmını ilk gördüğünüzde, tepkiniz neydi?

Taecyeon: Koreografi yabancı koreograflara bırakılmıştı, ve bize koreografinin tamamını içeren bir video gönderdiler. Ama Korece sözleri iyi anlayamadıklarından, dans ederken gülüp durdular. Aslında eski sevgilinizi endişeyle çağırıyorken gülümsemeniz ölü gibi ciddi olmanızdan çok daha iyidir.

Jun. K: “I regret letting you go(Gitmene izin verdiğim için pişmanım)” kısmı için yapılmış koreografi ellerinizi çırpmanız. Pişmansınız, ama ellerinizi çırpıyorsunuz? Bu biraz garip, ama aynı zamanda hoş bir his.

2013052109484409102

Vogue:  “Comeback When You Hear This Song” ve diğer çıkış parçası  “A.D.T.O.Y.”şarkılarının sözlerinde Park Jinyoung’la beraber Taecyeon da yer aldı. Çok para kazanmış olmalısın (güler).

Taecyeon: Jinyoung abi telif hakkını bana devretmiyor.

Jun. K: Asıl söz yazarı şarkının büyük bir kısmını yazıyor ve bazen birisi de bir şeyleri düzenliyor.

Taecyeon: Rep kısmının Jinyoung abi tarafından yazılması bana doğruymuş gibi gelmedi, ben de ona kendim yazmak istediğimi söyledim ve o da seve seve kabul etti. Çok çalıştım. Tam 8 kere reddedildim. Bir şeyler yazıp her ona verişimde bana “Tam olarak bu değil.” dendi.

Vogue: Tekrar yazmanı söylediğinde, seni yönlendirdi mi?

Taecyeon: Hayır. O yüzden kafamda birçok düşünce vardı “Eğer Jinyoung abi olsaydım, bunu nasıl yazardım?”. Cidden çok zordu.

Chansung: Ben de birçok kez rep kısmını yazmayı denedim ama sürekli Jinyoung abi tarafından reddedildim… Sonra da vazgeçtim.
Vogue: Bu şarkılara hazırlanırken en iyi yaptığınız ya da yapmayı en çok sevdiğiz şeyleri yaptınız mı? İki çıkış şarkısının da atmosferinin çok farklı olduğunu düşününce, İki bakış açısı da şarkılara etki etmiş gibi görünüyor.

Wooyoung: Bence iki şarkıda da en sevdiğimiz ve en iyi yaptığımız şeyler hakkıyla var. Bu sadece atmosfer ve konsept farklı olduğu için.

Kaynak: Omona they didn’t!
Türkçe Çeviri: Busra S@2PMTURKEY

Bir Cevap Yazın

