[Röportaj/Çeviri] CanCam Dergisi’nde Junho’nun Röportajı – Eylül 2013 Sayısı

945709_690976120925341_2045252865_n

Soru : Solo çıkış albümüne hangi duyguları kattın?

  • JH : Bu albüm , benim şu anda nasıl biri olduğumu yansıtıyor. Kötü bir çocuğun fikirleri etrafında dönen rahatlatıcı ve hareketli şarkılar var. Herkesin benim farklı yönlerimi keşfetmesini isterim.Özellikle çıkış şarkısı Kimi No Koe , albümümün başlangıcıydı. Bu şarkı , hayranlarıma karşı hissettiğim içten duygularımı içeriyor. Bu yüzden şarkı sözlerine bakın! Hayranların desteği beni motive eden şeylerden biri olduğu için , sizlerin desteğine ulaştıktan sonra hislerimi şarkılarım aracılığıyla dile getirmek isterim.

Soru : Neden bu şarkı hayranların üzerine odaklı?

  • JH : Geçenlerde Tokyo Dome konserinde “Say Yes”i söylediğim sırada , geniş ve büyük bir sahne vardı ama o sahnede yalnızca ben ve mikrofonum vardık. Ama hayranlardan gelen binlerce destekleyici söz duydum. Konserden sonra , otele döndüm ve oda oldukça sessizdi. Sahnenin tam tersiydi. Performansım hakkında derinlemesine düşünürken , konserde olan şeyden hala zevk aldığımı ve hayranlarımın bana sağladığı tüm desteğin karşılığını vermek için güçlü bir dürtü hissettim. Onlara sadece şarkı söyleme şeklimi ya da dansımı göstermek istemiyorum. Bunlara ek olarak onların , benim derinden hislerimi bilmesini istiyorum.

Soru : Albüm kaydından anıların nelerdir?

  • JH : Çok mutluyum. Çünkü albümdeki bütün şarkıları ben yazdım. Sahnede şarkılarımı nasıl sahneleyeceğimi düşünürken, zaten çok heyecanlı oluyorum. Bu albümün yapımı 6 ay sürdü ve bu zaman içerisinde programlarım olsa da ya da sahneye çıkmadan önce falan şarkıların kayıtlarının ilerleme süreci hiç aklımdan çıkmadı.

Soru : Albümdeki şarkıları yazmak için nerden ilham aldın?

  • JH : Aklıma bir melodi geldiğinde bazı olaylar oluyor ve bunları kaydediyorum. Yapımcı abiler ile stüdyo kaydı sırasında olabilir. Ya da bazen piyona eşliğinde bazı melodileri buldum. Herkes, müzik kaydı sırasında çok eğleniyordu. Şarkı sözleriyle kafayı yemektense olayları ağırdan almayı yeğlerim.

Soru : Gelecek planların nelerdir?

  • JH:  Bu solo aktiviteler aracılığıyla , bu Junho’nun 2PM’deki Junho değil de her şeyiyle Junho olduğunu göstermek istiyorum. Bir çok insanın benim müziğimi sevmesini ve ayrıca bir çok insanın dans becerilerime dikkat etmesini istiyorum. Ayrıca , Budokan’da konser düzenleyebileceğim günü de bekliyorum. 3 yıl önce , 2PM’in bir üyesi olarak , ilk konser turnemiz “1. Zepp Turu”na başladık. Ve ben , burada solo konser vermeyi diliyorum diye bir şaka yaptım! Ve bu sefer hayallerim gerçek oldu. O yüzden inşallah bir sonraki hayalimde gerçekleşecek ve Budokan’da konser verebileceğim! Diğer üyeler de beni destekliyor ve bana çok fazla motivasyon veriyorlar.

Soru : Solo çıkışın esnasında , kendini kaybetmiş gibi hissetmiş olmalısın. diğer üyeleri özlüyor musun?

  • JH: Onları gerçekten çok özlüyorum. Eğleneceğim kimse yok. O yüzden çok yalnızım *ağlar* Solo çıkış yapmaya karar verdikten sonra , üyelerden çok destek aldım. Sürekli iletişimimizden dolayı , birbirimize bir kaç kelime söyleyebilsek dahi , yine de  o kelimelerin taşıdığı büyük anlamları hissedebilirim.

Soru : Şarkıları yazarken , diğer üyelerle etkileşim halinde oldun mu?

  • JH:  Hayır! Şarkıların , yüreğimden gelmesini ve ebedi etkenlerden etkilenmemesini istedim. Ama şarkılar bittikten sonra , dinlemelerine izin verdim. Chansung’a Kimi No Koe’yi  dinlettikten sonra, sadece “Ahh~Çok iyi~” dedi , hepdi bu! *güler*

Soru : Üyelerle mesajlaşıyor musun?

  • JH: Devamlı olarak SMS yoluyla onlarla iletişim halindeyim. Daha demin bir foto çekip ” Şu anda biraz boş zamanım var.” diye üyelere mesaj attım ama kimse bana geri dönmedi *ağlar* Ama Wooyoung’un “ujiujiu” mesajını aldım. ( Not : Japonca’da bu , bir çocuğu rahatlatmak için ” tamam, tamam” deme şekli.)

Soru : Pekala , Junho sevdiği insanlarla sürekli iletişim halinde olan biri midir?

  • JH: Başlarda , kendime yük almaktansa , onunla mesajla iletişim kurmayı tercih ederim. Ama mesajların yeterli olmayacağı çok açık… İlerleyen zamanlarda , telefonda konuşma ya da buluşma umudu artacaktır. Geçenlerde sesli mesajlar popüler olmaya başladı! Arkadaşlarımla bazen öyle yaparım , ” İyi misin?” , ” Neler yapıyorsun?” tarzında mesajlar gönderirim. *güler*

Soru : İç tasarımla ilgili misindir?

  • JH: İlgiliyimdir . Ama şimdilerde yurtta yaşıyorum *ağlar*  Kendi evim olsaydı , cimri olmayıp döşemeye , yatağa vs çok fazla para harcayacağım. Düşüncesi bile heyecan verici… Ohh, Wooyoung daha modern mobilya /eş eşyalarını beğeniyor.

Soru : Ahh, Junho ile hoş bir evde kalmayı ne kadar çok isterdim…

  • JH: Hah ? *utangaç gülümseme* Sabah kalktığımda, sanki çocuklarımı uyandırır gibi ” Hemen uyan!” ya da ” Uyanma vakti~” diyerek diğer üyeleri uyandırıyorum. Böyle uyandırılmayı nasıl isterdim ama… Diğerleri tarafından uyandırılsaydım , onların sözlerini uysalca dinlerdim. Ama bu Jun. K’ye işlemiyor *güler* Neyse , konuyu daha fazla saptırmayayım. Ayrıca , kahvaltı için yumurta çorbası yapmanı da istiyorum! Yumurta çorbası bana annemi hatırlatıyor… Hafif ama oldukça lezzetli. Diğerlerinin bunu yapamaması önemli değil. Annem bana tarifi söyledi. Onlara öğretebilirim!!

Soru : Junho’nun yemek pişirmede iyi olduğunu duydum?

  • JH:  Bu yüzden bir yemek pişirme kulübüne katıldım ve tatlı , ekşi tavuk ve pasta yapmasını öğrendim. Ama bu yiyecekler kahvaltı için çok ağır. Akşam yemeği hazırlasam daha iyi. Kahvaltıda yumurta çorbası , akşam yemeğinde ise tatlı ve ekşi tavuk yapacağım!

Soru :Öyleyse , boş vaktin olduğunda devam edecek misin?

  • JH: Mümkün olursa , etrafta dolanıp , sokaklarda gezinmek istiyorum. Tokyo Sky Tree’yi ziyaret etmek harika olurdu! Ohh, geçenlerde Seul’den uzak olmayan bir yere gittim. Yerin anlamının adı kayalar demek. O yüzden çok fazla kaya görebileceğimi düşünerek o yeri görmeye gittim. Ama orası sadece normal bir köy idi!! *güler* Ama , amaçsızca görülecek bir yeri ziyaret etmek güzel bir fikir.

CREDITS: @riiixoxonaPM (SCANS) ; 小鱼儿@KINGJUNHO.COM (JPN > CHN TRANS) ; treecinrehs@2ONEDAY.COM (CHN > ENG TRANS)

Türkçe Çeviri : Burçak@2PMTurkey

Bir Cevap Yazın

