[Çeviri/Söyleşi] 2PM Baila Dergisi Kasım 2013 Sayısı Söyleşisi

Mevsim aşk mevsimi… Bizimle ısınmaya ne dersiniz?

1277623_10151788452288512_1058381438_o

Sonbahar erkek örgü kazakları. Başrolde 2PM! 
Onlar Japonya’da çıkış yapalı neredeyse iki buçuk yıl oldu. 2PM yeterince olgunlaşarak Tokyo Dome’da tüm üyelerle birlikte olduğu başarılı bir konser verdi! Büyüyüp çekici erkeklere dönüşen altı üye “erkek örgü kazakları” ile Baila dergisi okuyucularının yüreklerini ısıtacak. 
Başka bir bedenin sıcaklığının özleminin duyduğunuz gece için buradalar!
Jun.K Soğuk… Kazak giyiyor musun? Soğuk algınlığına yakalanarak beni üzme tamam mı?
Wooyoung Buraya gel. İkimiz için de yetecek kadar güneş ışığı var burada.
Taecyeon Nabe (Japon yemeği) mevsimi yaklaşıyor. Bugün ne yemek istersin?
Chansung Hoş geldin! Dışarısı soğuk muydu? Buraya gel! Burası sıcak!
Junho Eğer “Üşüdüm.” diyorsan sana sarılabilirim.
Nichkhun Bu gece biraz serin olacak diye duydum. Burada kalmaya ne dersin?

Kore’de yaptıkları çıkıştan bu yana 5 yıl geçti. Bu canavarlarsa daha da büyümüşler!

Yaklaşık 2 yıl önce Baila sayfalarında iş adamı gibi takım elbiselerle “2PM Şirketi” olarak boy gösterdikten sonra şimdi de çalışan kadınların rüyası bu altı adam  “Erkek Örgü Kazakları” ile onlara enerji verecek. Eskisinde de erkeksi olan bu adamlarla bugün hakkında konuştuk.
Baila’ya hoş geldiniz!
Hepsi: Teşekkürler!
Jun.K: Geçen seferkini (2012 Ocak sayısı) çok iyi hatırlıyorum. İlk defa takım elbiselerle çekim yaptığımızdan üzerimizde büyük bir etki bırakmıştı.
Nichkhun: İş adamı konseptimizdi.
Junho: Wooyoung hiç değişmedi. Benim açımdan bakarsak… O zamanlar hayatımda olduğum en şişman zamanlarımdı.
Taecyeon: Çekimlerden sonra saçlarımı uzatmıştım. Sonra tekrar kestim ve şimdi de o zamanlar olduğu gibi. Çok değişmemişim değil mi?
Taecyeon’un saçı garip bir hal alırken, 2PM müthiş bir şekilde başarıdan başarıya koşmaktaydı. Budokan’da 6 Gün, One Point Korean (NHK ETV) programının her hafta yayınlanan bölümleri ve tabi ki bu yıl Nisan ayında gerçekleştirdikleri 2 günlük Tokyo Dome konseri!
Taecyeon: Orada bizi desteklemeye gelen herkesle birlikte bir gerçeğe dönüştü. Yalnızca kendi başımıza başardığımız bir şey değildi.
Jun. K: 2PM Kore’de çıkış yapalı 5 yıl oldu fakat hala daha büyümeye devam ettiğimizden olsa gerek sanki hiç gerçekleşmemiş gibi hissediyorum bunu.
Chansung: Her birimiz farklı alanlarda solo etkinliklerde bulunup, oyunculuk gibi işlerle uğraştığımızdan, bu durum sanki bir adım daha ileri gitmişiz gibi hissettiriyor.
Taecyeon: 2PM’in etkinlikleri bizlerin solo çalışmalarıyla çakıştığından bireysel sorumluluklarımız da arttı. Sorumluluk duygumuzun artmasından başka değişen bir şey olmadı. Önümüzdeki 5 yılda da aynı hızla yürümeye devam etmeliyiz.
Junho: 10 yıl boyunca….
Chansung: 15 yıl!
Taecyeon: O zaman ne kadar yaşlı oluruz? (güler)

Her zaman tutkulu bir aşka hazır bir adam!

Yeni şarkınız “Winter Games”de geçen “Aşk bir oyun olsa da önemi yok” sözü oldukça çarpıcı.
Taecyeon: Aşk ve oyundaki duyguların aralarındaki benzerlikleri ortaya seriyor. İlginç ve erkeksi bir şarkı. “Aşk bir oyun olsa da önemi yok” aslında bir hüzün içeriyor fakat aynı zamanda erkeksi bir tarafı da var bu sözün.
Şarkının adından da anlaşıldığı gibi klipte kış mevsimi hakim. Hikaye buna göre uyarlanmış olmalı.
Junho: Yeni klibimizin konusu erkek karakterin eskiden aşık olduğu kadınla olan geçmişini hatırlaması üzerine kurulu. Aşık olduğu kadın birden ondan ayrılınca yataktaki boşluğa bakıyor ve onun eskiden yattığı yere incinmiş ve acı dolu bir şekilde kendisi uzanıyor.Bu sahne insanın yüreğini çok acıtıyor.
Chansung: Özellikle de buz gibi soğuk bir ortamda üzgün bir ifade ile donmuş aşkına bakan Wooyoung… Bu klibin esas odağı!
Wooyoung: Hı? Ben mi?! Neden?!
Junho: “Winter Games” klibinde kullanılan kar ve sis ortamı çok emekle ve zor bir çalışmayla yaratıldı. Her ne kadar erimeyen yapay kar da kullanmış olsak çekim yaparken sürekli ağzımıza ve burnumuza dolup durdular, kolay değildi.
Jun.K: Ertesi gün bile kulaklarımızdan çıkmaya devam etti, öyle değil mi Taecyeon?
Taecyeon: Benim çıkmadı!
Wooyoung: (güler) Ayrıca bu kez koreografi üzerimize giydiğimiz trençkotlarla birleşik.
Chansung: Ve bir de uzanıp belimizi kullanarak yaptığımız gerçekten çok seksi bir hareket var dansta. Ekip bizim erkeksi cazibelerimizin çok arttığını söyledi.
Üyeler içinde sizce hangisi daha tutkulu bir aşk yaşar?
Junho: Chansung olacağını düşünüyorum. Eğer aşık olduğu kadın söz konusu olursa ne olursa olsun onun yanında olacaktır.
Chansung: Hımm yani benim her zaman boş ve yapacak bir şeyi olmayan biri olduğumu mu söylüyorsun? (güler)
Wooyoung: Senin ciddi bir insan olduğunu söylüyor. Öyleyse ben de Taecyeon diyorum.
Chansung: Katılıyorum. Baya kızlı koşar gibi geliyor. (güler) Her zaman koşmaya hazır bir erkeksiliği var.
Tacyeon: Bu sadece bir illüzyon. Önemli bir zamanda bile uyuya kalabilecek bir adamım ben. (güler)
Bu 5 yıllık sıkı çalışma içinde kişisel ilgi alanlarınızın olması ve kendinizi geliştirmeniz de önemli değil mi?
Wooyoung: Verdiğim arada her zaman denemeyi çok istediğim bir şeyi denedim: Yüzme ve aletli dalma. Yeni bir benle karşılaştım, çok iyi bir deneyimdi.
Jun.K: Genelde ilhamımı ilüstrasyonlardan alırım bu yüzden koleksiyonlarını yapıyorum. Fakat Nichkhun’un hobisi çok ilginç!
Taecyeon: Ben ve üyeler çok şaşırdık!
Nichkhun: Gerçek… Gerçekten mi? Çektiğim fotoğrafları bilgisayarda düzenlemek benim hobim. İşlerimizin arasında veya dinlenme zamanlarımızda üzerine azar azar çalışıyorum.
Jun.K: Bir galeride sergilenecek kadar normalin üzerinde yanılıyor muyum?!
Chansung: Khun’la badminton oynuyorduk. Ayrıca bundan böyle boks yapmayı öğrenmek istiyorum. Odaklanma yeteneğini artırmak için ama zamanım…
Taecyeon: Ve ben…Her ne kadar besteciliğe ilgili olsam da işimle alakalı.
Junho: Benim için de öyle. Bir sonraki filmim için Çin dövüş sanatlarının müptelası oldum . Şimdi ise vücudumdaki tüm kaslar hala ağrıyor.
Jun.K: Benim de. Müzikalimdeki performansım için aynı durum geçerli. Bir konserden daha çok enerjiye sahip olmayı gerektiriyor.
Junho: Doğru.
Taecyeon: …..Ben yoga yapmak istiyorum.
Jun.K: Ne? Ne dedin?!!
Taecyeon: Hımm? Yoga dedim.
Jun.K: İnanamıyorum! Neler duyuyorum!
Nichkhun: Taecyeon’unki gibi esnek olmayan bir vücut için uygun.
Taecyeon: Dizi yönetmeninden duyduğum “Vücudun gergin olursa oyunculuğun da gergin olur.” sözü yüzünden, pek çok oyuncu bu yüzden yoga yapmaya başlıyormuş.
Junho: Öyle mi? Öyleyse hep birlikte öğrenmek ister misiniz?
Taecyeon: Hep birlikte gidelim!
Wooyoung: Altı adam birlikte yoga yapıyorlar…(güler)
Chansung: Sanırım ben boksla devam edeceğim (güler)
Son olarak yeni hedeflerinizi söyler misiniz?
Junho: Nissan stadyumunda bir konser vermek!
Jun.K: Hırslı adamlar olmak ! Hırslı olmak çok önemli.
Taecyeon: Herkesin itimat edeceği sanatçılar olmak.
Chansung: Ve ayrıca önemli bir şey daha var! Bu… Arkadaşlığımızı altı kişi olarak devam ettirmek. “2PM” olarak kalmak.
Hepsi: KATILIYORUZ!!!!
Junho dövüş sanatları ve Taecyeon yoga! Bu altı adamın ilginç hobilerine dair detaylar.

1395953_10151789464103512_1093137043_n

Sonbahar + Örgü Kazaklar + 2PM

Soyunma odasında onlar için hazırladığımız kıyafetleri görünce hepsi birden heyecanlanıyor. Tartışmadan, tüm üyeler sevdikleri, kendilerine yakıştığı kadar diğer üyelere de yakışacak kıyafetleri düşünerek seçimlerini yapıyorlar. Hadi bu duruma kısaca bir göz atalım.
(Ç/N: Aşağıdaki numaralı cümleler yukarıda numaralanmış fotoğrafları anlatıyor.)
1) Nichkhun ve Chansung birbirlerine yakışacak bir şeyler aramaya başlıyorlar. Her ne kadar ilk başta birbirlerinin zevkine uygun olmayan kıyafetler seçseler de 2) Planlarını değiştirip yeni bir yol seçiyorlar. Ceket tipi bir kazak seçerken “Yetişkin bir birey olarak Chansung daha rahat şeyler denemeli,” diyor Nichkhun.  “Onun kibar kişiliğini geri planda bırakmayacak bir şey,” diyerek etkili bir seçim yapıyor Chansung 3) Bu sırada Jun.K ve Taecyeon kanepenin üzerinde kıyafetlerle birlikte oturuyorlar. İkisi de aynı yeri gösterip gülerek “Burası benim yerim!” diyorlar.
4/5) Söyleşinin başlamasını bekliyorlar. Hep birlikte sohbete dalmışlar. “Bu çok battığından giymek istemiyorum.” diyor Chansung ilgisiz sesiyle. Sonra Jun.K bilmece gibi konuşarak “Söz yazmak yürek işidir!” diyor.
6/7) Wooyoung ve Junho gerçekte de alışverişe çok zaman harcıyorlar ve kazakları seçmeye dalıyorlar. Tavsiyeleri veren Junho oluyor 8/9) Nedendir bilinmez Jun.K kıyafetlerini seçerken Taecyeon etrafta robot yürüyüşü yapıyor. Jun.K kıyafetleri “Bu sana uyar.” diyerek bir bir gösterirken Taecyeon’un tepkisi yalnızca “Hı?” oluyor onun verdiği her tavsiyeyle 10) Chansung, örgü kıyafetlerin kollarını ve boynunu kaşındırmasından gerçekten de çok nefret ediyormuş. Daha sonra  ise örgü kıyafetlerin pantolonunun üzerinde bıraktığı tüyleri  sessiz sessiz temizlemeye koyuluyor.

2PM Tokyo’da

Kim ne derse desin sen benim için en güzelisin. – Nichkhun
Buradayım, senin yanında. -Chansung
Buraya gel. Birlikte giyelim. – Junho
Yaşama sebebimsin. -Wooyoung
Kollarında uyumak istiyorum. -Jun.K
Yanımda olmazsan nefes alamam. -Taecyeon
Soğuk bir sonbahar gecesi kalbinizi hangi söz ısıtırdı? Örgü kazaklarıyla 2PM “Aşk Sözleri” fısıldıyorlar.

Chansung

2PM’in en genç üyesi Chansung, köpek yavrusu gibi bakışlarıyla bana bakarak “Fotoğraf çekiminin konusunu ilk duyduğumda şaşırmıştım. Erkek örgü kazaklarına uyup uyamayacağımı merak ettim.” diyor.
“Dürüst olmak gerekirse böyle batan tüylü şeylerle aram pek iyi değil. Buna en yakın olarak, arada sırada giydiğim örgü yün bir ceket var. Tüyler gerçekten beni rahatsız ediyor.”
 Peki kadın örgü kıyafetlerine ilgin var mı?
“Farklı bir yönden ilgimi çekiyor. (güler) Bir kadın, birazcık seksi bir şekilde kısacık örgü bir üst giydiğinde şirin buluyorum. Gözlerimi alamıyorum. Bu arada neden benim kazağımın üzerinde M harfi var?  ‘Et’ mi? Belki de ‘Kas’ anlamındadır?! Anladım! ‘Gizemli’ demek. (güler)” 
(Ç/N: Et, kas ve gizemli kelimeleri İngilizce’de M harfiyle başlıyorlar)
Gizemli adamımız Chansung’dan bizim için tatlı bir söz söylemesini istediğimizde uzun, upuzun bir sessizliğin ardından, tamamen kızarmış bir yüzle isteğimizi yerine getiriyor. “Buradayım, senin yanında.” Bunu söylerken yüzünü elleriyle kapatıp, arkasına yaslanarak kafasını geriye yaslıyor. “Daha önce birine bu sözleri söylememiştim. Öyle utandım ki utançtan öleceğim zannettim.” 

Nichkhun

Yüksek bir ses perdesi olan nazik beyefendi Nichkhun canlı bir mor kahverengi örgü kazak giymeye cesaret ediyor.
“Yeterince canlı olmasa da canlı mavi bir örgü ceketim var. Bir şeyle eşleştirip giymesi çok kolay ve eşleşmesi çok kullanışlı. En sevdiğim ise üzerinde meyve desenleri olan bir örgü ceket. Dökümlü ya da dar giymeye uygun. Yine de giymek için biraz hazırlık yapmanız gerekiyor. Kuru temizlemeye vermelisiniz aksi takdirde insanı kaşındırırsa giyemezsiniz değil mi? Örgü kıyafetleri sevmemin bir sebebi de insanda yumuşacık bir his bırakması.”
Peki kadınlarda örgü kıyafet seviyor musun?
“Elbette! Basit bir kot pantolon ile birlikte giymesi bir kızı sıcacık ve pofuduk bir görünüme kavuşturuyor.”
Bir kıza kalbini ısıtabilmek için söyleyeceğin sözler ne olurdu?
Kim ne derse desin sen benim için en güzelisin. Benim için önemli olan şey bir kızın kendine karşı dürüst olmasıdır.

Junho

Japonya’da solo albüm çalışmaları yaparken kendi ülkesinde de bir film çekiyor ve modayı takip etmeyi de ihmal etmiyor!
“Bugünün kıyafetlerimi üzerime giydiğimde sonbahar kış sezonunun modasına henüz göz atmamış olduğumu fark ettim. Bu yıl moda örgü kıyafetler öyle değil mi? Eğer öyleyse açık bej bir şeyler istiyorum.”
Kadın giysileri hakkında oldukça detaycı bir kişilik.
“Tom Brown’un boydan kısa, insanın üzerine oturan ve kısa kollu kıyafetleri çok hoşlar.  Ayrıca bol kıyafetleri de seviyorum.”
Ayrıca başarısız bir örgü kıyafet deneyimini de bizlerle paylaşıyor.
“Her ne kadar uzun tüylü örgü kazakları sevmesem de, angora örgü sarı turuncu bir parça buldum ve şöyle bir göz gezdirip hemen satın aldım.  Daha sonra kazağı siyah bir paltonun içinden giydiğimde tüm tüylerin dökülüp paltonun içini tamamen sarıya dönüştürdüğünü fark ettim. O günden beri buna dikkat ediyorum.”
Junho’nun sevgi sözcükleri nelerdir?
“Hep yapmak istediğim bir şey var. Bir kıza arkadan sarılıp kollarımı etrafında dolayıp, o haldeyken onunla tek bir kazağı paylaşmak isterdim. Derdim ki; ‘Buraya gel. Birlikte giyelim.’ ve onu sıkıca kucaklardım (güler). İki kişi arasında böyle bir şeyi paylaşmak istemez miydiniz?”

Wooyoung

Wooyoung son zamanlarda oldukça dinlenme fırsatı bulmuş.
“Haziran’dan Ağustos’a kadar uzun bir ara vermiştim. O süre zarfında pek çok kitap okudum. Dizayn ile ilgili kitaplar, çok ünlü ressamların kitapları, iç tasarım ve modayla ilgili kitaplar, psikoloji kitapları, romanlar… Kitap okumak benim hobim. Günlerimi, duygularımı okuduğum kitabın mizacına göre geliştirmekle geçirdim.”
Böyle yaşamak sende bazı değişikliklere neden olmuş gibi gözüküyor.
“Görünüşe göre hobim kalbimin söylediklerine kulaklarımın kayıtsız kalmasını değiştirmiş gibi. Önceden bugünkü giydiğim gibi çarpıcı bir örgü kıyafet giyebileceğimi düşünmezdim. Bugünse bunu giyiyorum. Gerçekten de tam bir örgü kazak adamı oldum.” (güler)
Peki kadınlarda ne tür bir örgü kıyafeti çekici bulurdun?
“Bol örgü bir kıyafetin içinde modaya uygun gözüken bir kadın olabilir. Uzun kolların altından sadece parmaklarının gözükmesi heyecan verici olabiliyor.”
Her ne kadar şirin bir imajı olsa da sevgi sözcükleri oldukça sahiplenici.
“Gerçekten çok sevdiğim bir kadınsa ona ‘Yaşama sebebimsin.’ diyebilirim. Kendimi aşka adayabilirim.”

Jun.K

Sevgi sözcükleri sorulduğunda tüm üyeler tekleseler de o hemen cevap veriyor “Benimsin.” diyor ve sonra Jun.K söylediğini düzeltiyor. “…Bu çok tipik bir tepki olduğundan sözlerimi ‘Kollarında uyumak istiyorum.’ ile değiştirebilir miyim?”
 Altı üyenin arasından şarkı yapmaya başlayan ilk üye olduğundan olsa gerek cümlelerini kusursuz açıklıyor.
“Sevdiğin kişinin kollarında olduğunu hayal etmek, onun kalbinde olduğunu hayal etmekten daha kolaydır diye düşünüyorum. Aslına bakılırsa bugünün çekimlerinin konusuna işaret ettim.”
Bugünün konusu erkek örgü kazaklarıydı…
“Sevdiğim kişinin etrafıma nazikçe ve sıcacık, tıpkı bir kazak gibi dolandığını düşündüm. Bakın. Şu anda bana sarılıyor!” (Bunu kollarını kendi göğsünün etrafında dolarken söylüyor.) 
Sanatsal ifadeleriyle insanları şaşırtan Jun.K’in kendine özgü bir moda anlayışı var.
“Kadının ince bir kumaştan yapılmış, üzerine oturan bir elbise giymesi hoşuma gider. Son zamanlarda ilgimi çekip gözlerimi alamadığım şey geometrik desenler.”

Taecyeon

Her zaman etrafa gülücükler dağıtan Taecyeon’a sevgilisinin kulağına fısıldamak istediği sevgi sözlerini sorduğumuzda utanarak “Yanımda olmazsan nefes alamam.” diye cevaplıyor.
“Her zaman işin benim için önemli olduğunu söylüyorum ama aşk da en az onun kadar kıymetli. Sevdiğim kişi yanımdayken kendimi tamamlanmış ve canlı hissederim. Seni seviyorum sözü benim için kolayca söylenemeyecek kadar ağır bir söz şimdilik fakat karşımdaki insana ne kadar değerli olduğunu hissettirmek isterim. Bu arada örgü kazak giymek için hava hala çok sıcak değil mi?” diyor Taecyeon elleriyle kızaran yüzünü saklayarak.
“Oysaki normal halimle karşılaştırdığınızda yumuşak geliyor değil mi? 2PM’in güçlü, erkeksi bir görünüşü var fakat böyle örgü kıyafetler giyince ifademiz yumuşuyor. Bizim için harika bir kıyafet olabilir. Modadan pek anlamam gerçi.” 
Buna rağmen kadınlarla ilgili düşüncesini sorduğumuzda hemen cevaplıyor.
“Hemen aklıma bol, bej bir süveter içinden beyaz tişört, altına ise siyah şort giymiş bir kız görüntüsü geliyor. Eğer bir kolye ve şapka da takıyorsa çok daha şirin olabilir!”

Kaynak: japonca – çince meteor @2PM组合吧, çince – ingilizce @__pearlyboey, japonca – ingilizce @dawnjelly

Türkçe Çeviri: lahanakafa@2PMTurkishFans

Bir Cevap Yazın

