[Çeviri/Röpotaj] 2PM Numéro TOKYO Dergisi – Mart 2014 Sayı 74

KAYNAK: Vanchel (JPN > CHN TRANS) ; x_tiffany_x@2ONEDAY.COM (CHN > ENG TRANS); Lahanakafa@2PMTurkishFans (İNG>TR ÇEVİRİ); 2PM Numéro TOKYO Magazine 

1

– Çıkış yaptığınız zamandan beri altı yıl geriye baktığınızda bir sanatçı olarak ilerlediğinizi size düşündüren nedir?

  • Junho: Sanırım bizim için en büyük deneyim Tokyo Dome konseri oldu. Sahnede olmak, o muhteşem anları hayranlarla paylaşmak, bunlar beni çok mutlu eden şeylerdi. Bu muhteşem dönüm noktasıyla artık daha büyük bir hayal kurabiliyoruz.
  • Jun. K: Öncelikle şu şekilde büyüdük; tüm üyeler kişisel yeteneklerini geliştirdiler. Eskiden sahneye çıkmadan önce inanılmaz endişeli olurduk, şimdi ise her ne kadar baskı hissetsek de endişelenmiyor ve rahat olabiliyoruz. Görünüşe bakılırsa sanatçı olarak bu yönümüz gelişmiş gibi. 2PM’in geçmişine baktığımızda pek çok zorluk görüyoruz fakat tüm o zor yolları aştık; kalplerimiz ve zihinlerimiz tek oldu ve böylece birbirimizle daha çok yakınlaşıp, daha güçlü bir bağ kurduk. Kulağa çok havalı geliyor öyle değil mi? Birbirimize öneriler verip, birbirimizi destekliyor ve kucaklıyoruz. Bence bu gerçekten olabilecek en iyi ilişki.

– Öncelikle yeni albümden bahsedelim?

  • Junho: Ne olursa olsun dinlemeniz gereken bir albüm!
  • Jun. K: Elbette… Ben de öyle düşünüyoru? Hehe
  • Chansung: Bence bu albüm 2PM’in son zamanlardaki müzik zevkinin bir yansıması. Pek çok çeşitli konsept denemeye çalıştık; yapım aşamasında albümün ana temasından başlayarak fikir alış verişinde bulunduk. Solo şarkılarımızda bile kendi beğendiğimiz müzik türlerini seçtik ve ayrı ayrı yapımlarında rol aldık.

–  Tüm grubun söyleyeceği şarkılarla solo şarkılara nasıl karar verdiniz?

  • Jun. K: 2PM için hepimize uyacak ve tüm grup tarafından sahnelenebilecek şarkılar seçmemiz gerekir. Diğer taraftan, bence solo şarkıları seçerken grupla birlikteyken gösteremeyeceğiniz kendinize özgü karizmanızı ortaya çıkaracak şarkılar seçmelisiniz.

– Bu albümde denediğiniz en büyük şey?

  • Nichkhun: Genel olarak her zaman sahip olduğum tarzı korudum ve görünüşe göre bu tüm grup üyeleri için de geçerli. Bu sefer solo şarkım Jun.K tarafından yazıldı ve daha önce girmediğim bir alanla ilgili- seksi. Bu sefer herkesin karşısına daha seksi şarkı sözleri ve daha seksi bir dansla çıkmayı umut ediyorum.

– O kadar seksi mi? 

  • Nichkhun: Aslında o kadar da değil, daha çok gizli bir seksilik mevcut. Hafiften tatlı bir hisse de sahip. (güler)
  • Wooyoung: Kulağa harika geliyor! Tıpkı benim yazdığım <Merry-Go-Round> gibi. Eğer Khun ağabeyin şarkısı içinde seksi bir yönü olan tatlı bir şarkıysa, kendi solo şarkım ise tamamen seksi bir şarkıdır. İşte böyle, bu şarkıyı sahnede sergilemeyi ve Arena Tur’da herkese göstermeyi istiyorum. Eğer bunu merakla beklerseniz harika olur~~
  • Taecyeon: Benim solom, şirketimizin gruplarından 15&’den Yerin’in de yer aldığı, benim tarafımdan yazılmış bir şarkı. farklı vokallerin verdiği o farklı duyguyu bu şarkıdan alabilirsiniz. Görünüşe göre bu şarkı gelecekte yeni şarkıların yapımcılığını yapmam için bana motivasyon kaynağı olacak.
  • Jun. K: Benim solo şarkıma gelirsek, gençliğimden beri istediğim gibi şarkının içinde R&B etkileri hissedilebiliyor. Kendi tarzımın bir dışa vurumu ve ayrıca müzikal bir yönü de var.
  • Chansung: Bu sefer vokallere çok emek harcadım ve görünüşe göre kendime en iyi uyan şeyi bulmuş gibiyim. Geçen sene sahne performanslarıma bir takım bale unsurları eklemeye başladım. Son olarak ise ışıklandırma ve sahnedeki duruşum ile ilgili pek çok plan yaptım performansım için. Şarkının sonundaki hafif el jestlerim bile çok dikkat gerektiriyor.  Fakat Junho’nun sahnesi tam aksine oldukça rahat. (güler)
  • Jun. K: Bu doğru~ (güler). Junho sahnede rahat rahat koşmaktan ve seyircilerle etkileşimde olmaktan hoşlanan biri.
  • Junho: Herkes çok detaylıca cevap verdi~ (güler). Yeni bir anahtar aralığı denemeye karar verdim. Yarım anahtar daha yükseltince şarkıyı okumak oldukça zorlaşıyor. Daha önce kayıttayken boğazımı incitmeme neden olan şeye bu sefer meydan okumak istedim.  Dinlerken kulağınıza garip gelmez umarım, lütfen şarkıyı rahat rahat dinleyin~ (güler)

– Bu albümde yansıtmak istediğiniz imaj?

  • Nichkhun: Konseptimiz sürekli büyümek ve olgunlaşmak. Sadece müzik tarzımız olgunlaşıp gelişmiyor, yeteneklerimiz de gelişiyor. Bu yüzden bu albümün vurguladığı en önemli nokta daha önce yapmadığımız bir şeye meydan okumak ve yeni tarzda bir 2PM ortaya çıkarmak.
  • Wooyoung: Eğer hayranlarımıza yeni yönlerimiz göstermezsek 2PM’le ilgilenmeyi bırakabilirler.
  • Taecyeon: Güzel yorum!(güler)

– Çıkış yapmadan önceki halinizle şimdiki haliniz arasındaki fark?

  • Jun. K: O zamanlar daha çok çocuk gibiydik. Müziği hesaba katmazsak o zamanlar hiç 2PM’e katılıp dans eden bir şarkıcı olacağımı düşünemezdim. Fakat tüm bu yolculuk boyunca pek çok güzel anım oldu ve ses sanatçısı olarak alanımı oldukça genişlettim. Bu günlere gelebilmek için inanılmaz çok çalıştık. Her ne kadar zor bir süreçten geçmiş olsak da şu andaki 2PM’i çok seviyorum.
  • Chansung: Eğer zorluklardan bahsedecek olursak bu sanırım kişisel ilişkiler olurdu. İlişkiniz ne kadar yakın olursa olsun her zaman açık bir aralık oluyor. Bu yüzden bu aralığı kapatabilir miyim ve nasıl kapatmalıyım gibi şeyler düşünmeye başladım. İnsanların anladıkları ve kabullenebildikleri şeyler her zaman farklıdır, bu yüzden bazı zamanlar kendi düşüncelerinizi aşmanız gerekiyor. Bence bizler, pek çok zorluğu aşmış 2PM olarak ne olursa olsun birbirimize karşı anlayışlı olup, birbirimizi kabullenebilecek bir ilişki geliştirdik. İletişimimiz ve fikir alışverişimiz bu ilişkinin gerçekleşmesini sağladı bizler için ve sıkı sıkıya bağlanıp tek vücut olabildiğimiz bir arkadaşlığa sahip olabildik.

  • Junho: Ne olursa olsun kimin yanlış kimin doğru olduğu hakkında tartışmayız. Aramızda gelişen daha çok iletişim ve yüreklendirmeyle her zorluğun üzerinden gelebiliriz değil mi?
  • Chansung: Çıkışımızdan beri birlikte uzun zaman geçirdiğimizden olsa gerek.

– 2PM’in hedefine ulaştığınızı ya da yakınında olduğunuzu düşünüyor musunuz?

  • Jun. K: Daha uzun bir yolumuz var!
  • Junho: Hedeflerin bir sınırı yok, çalışmaya devam ettiğiniz sürece hedefinizi de ona göre daha da yükseltirsiniz. Hedefler gittikçe yükselir.
  • Jun. K: Bunu sadece şarkıcılarla sınırlandırmamak gerekir, bence bu herkesin hayallerine tutunması adına aynı. Mücadeleye kararlılıkla ve tutkuyla devam etmek mutluluğun başka bir biçimi gibi. Sadece kendim için değil tüm 2PM için mutlu hissediyorum.
  • Chansung: Ben de böyle düşünüyorum. Bu yüzden ne olursa olsun her zaman hayat dolu olan bir üyeyim. Herkes aynı şekilde düşünüyor olmalı değil mi?

– Eğer 2PM’le karşılaşmamış olsanız ne olurdu?

  • Jun. K: Bu soru hakkında düşünmek istemiyorum. Bence bu büyük bir mesele olurdu… (güler)
  • Chansung: Belki de insanların kalplerini titreten acı dolu bir hayatımız olurdu…
  • Junho: Olamaz! İyi bir hayat yaşamak için çok çalışıyor olurdum. Chansung’un aksini düşünüyorum!
  • Chansung: Ah~ birden bire şu anda “ama benim de iyi bir hayatım olurdu” hissi oluştu bende. (güler)

– Başka bir değişle, şu anda yaşadığınız iyi hayatı elde edebilmek için pek çok zorluğu aşmanız gerekti öyle değil mi?

  • Chansung: Elbette! Bu yüzden gelecekte ne olursa olsun onu aşmak için gerekli özgüvenimiz var. Ne olursa olsun aşabiliriz, işte bu biziz.

– Durmadan yeni meydan okumalara göğüs germek yeteneklerinizi geliştirmeniz gerektiği hissini uyandırıyor mu?

  • WooyoungÇıkış yaptığımız günden beri hep yeni bir yönümüzü göstermek bizim için aşılacak bir yol oldu. Fakat şimdiki kimliğimize gelecek olursak bu pek de basit bir konu değil. Bunu hesaba katarsak, bazı üyeler tüm zamanınızı müziğe harcamanıza imkan bırakman oyunculuğu denemek istedi. Yine de müzik üretirken benliğimizin tamamını buna vererek çalışmalıyız. Bence geliştirdiğimiz böyle bir samimiyet 2PM’in bir yönü.
  • Nichkhun: Televizyon dizisi ya da sinema filmi olsun fark etmez sonunda müzikle geliştirdiğimiz dostluğumuzla bitiyor olay. Müzik dışındaki alanlarda etkinlik gösterip, pek çok yeni insanla tanışıyoruz, bu bizim ilhamımızı canlandırıyor. Samimi olarak insanların kalplerine ulaşmayı istiyorum fakat müzikal tekniklerle değil, kendi duygularımı hayranlara aktararak ulaşmak istiyorum. Eğer bu hisleri daha iyi geçirmek istersem farklı işlerle bu yeteneğimi geliştirmeyi isterim.

– Kişisel olarak büyümek de zorundasınız… Kendinizi disipline etmek için neler yapıyorsunuz?

  • Taecyeon: Hayat tecrübeleri önemlidir öyle değil mi? Bence yeni duyguları ifade edebilmek için, başınıza ne gelecek olursa olsun pek çok şeyi denemelisiniz. Sadece akrobasi yapıp şarkı söyleyemezsiniz. Rap yapmak ve oyunculuk da var. Denemediğiniz sürece yapamazsınız. (güler)
  • Chansung: Bu düşüncesi hiç değişmiyor.

– Çaylaklık döneminde hayatınız nasıldı?

  • Taecyeon: Basitçe uyu, kalk ve derse git şeklindeydi.
  • Nichkhun: O zamanlar sonunu göremiyordum, geleceğimi göremiyordum.  Sonunda ne olacağını bilmeden geçirdiğim bir dört yıldı. O zamanlar eğitim alsanız da bu çıkış yapacağınız anlamına gelmiyordu, sürekli her ne kadar arkadaş olsa da aklımızın bir köşesinde rakip olduğumuz düşüncesi vardı. Aynı zamanda birbirimizle yarışmak zorundaydık, ne olursa olsun eleştirip değerlendirme yapmalıydık. Öyle zor bir ortamda ayakta kalmalıydık. O kadar baskıya rağmen diğer bir taraftan bakarsanız memur gibiydik. Her gün sabah sekizde işe gidip, eğitimi bitirip eve döndüğümüz bir hayat yaşıyorduk.

– Yani birbirinize alışkındınız?

  • Taecyeon: Elbette. Wooyoung aramıza bir yıl sonra katılmasına rağmen grubun üyesi olup olmayacağını bilmememize rağmen hep birlikte güzelce geçinip, sohbet edip, yiyip içtik. Şirket tıpkı bir okul gibiydi ve bizler de arkadaş gibiydik.
  • NichkhunO zamanlar hep birlikte yaşıyorduk.

– Tüm o çaylaklık süresinden sonra sadece Kore’de değil Japonya’da da oldukça popülersiniz. Bunu daha önce düşünmüş müydünüz?

  • NichkhunJapon müzik endüstrisi bizim müzik tarzımızı kabul edebileceğinden Japonya’da çıkış yapmamızın mümkün olabileceğine inanıyordum. Bunun büyük bir sebep olduğunu düşüyorum. Bize “Japonya’da kendinizi başarılı sayıyor musunuz?” diye sorulduğunda kendimize üç hedef koyuyoruz; “Kōhaku Uta Gassen”e katılmak, müzik listelerinde birinci olmak ve Tokyo Dome’da konser vermek. Bu üç hedeften ikisine  ulaştık. İlerlememiz şu anda iyi bir yerde gibi gözüküyor. (ÇN: Kōhaku Uta Gassen; NHK kanalının düzenlediği, yeni yıl arefesinde yayınlanan bir müzik yarışması; ayrıntılı bilgi)

– Peki ilerlediğiniz için kendinizle gurur duyuyor musunuz?

  • Tüm üyelerElbette~

– Hiç “Buralara kadar gelmek harika” gibi bir düşünceniz oldu mu?

  • Wooyoung: Yeni şeyleri ve meydan okumamız gerekenleri de katarsak, her zaman çok ilgili olduğumuz halde aynı zamanda üzerimizde büyük bir baskı ve endişe oluyor. Fakat yaptığımız şeyin başarıya ulaşacağının garantisi yoktur. Yine de bunun üstesinden gelebilmek için çok çalışıyoruz ve böylece zihnimiz normale dönebiliyor.
  • Taecyeon: 2009’da, 15 gün boyunca hem patlayıp giden başarımızı kutlayıp mutlu olduk hem de daha iyisini yapamadığımız için hüsran içerisindeydik. Yine de gücümüz ve zihinsel yaklaşımımız sayesinde bu hüsranı yenebildik. Olgunlaştıkça insan güçleniyor ve daha iyi oluyor. O zamanlar Heartbeat için zombi dansını yapıyorduk, ne kadar çok çalışsak da zombi gibi gözükmüyordu…
  • Nichkhun: Öyle bir düşünceye Tokyo Dome konserimiz sırasında kapılmıştım. O kadar büyük bir izleyici kitlesinin karışında ilk duruşumuzdu, herkes bizleri destekleyebilmek için parasını harcamıştı. Şuna çok inanıyorum ki eğer ben şu anda olduğum kişiysem, beni seven hayranlarım sayesindedir. Bu minnettarlığımı herkese ulaştırmayı istiyorum, herkesin bu sevgisinin karşılığını vermek istiyorum. O anları sonsuza kadar korumak istiyorum. İçtenlikle söylüyorum, her zaman güçlü olmak için çok çalıştım (hayranlar için). O zor zamanlarda birbirimize güvenebildik ve hayranlar bu zorlukların üzerinden gelebilmemiz için bizi destekleyip korudular, böylece bu yolda birlikte yürümeye devam edebildik. ♥

– Son olarak 2PM’in ‘meleği’ Nichkhun bize düşüncelerini söylesin~

  • Nichkhun: Biliyorum ki pek çok insan bizi tanımıyordur fakat bundan sonra daha da çok insanın dikkatini çekecek şarkıcılar olabilmek için daha da çok çalışacağız. Lütfen bizi desteklemeye devam edin~ Bir de son zamanlarda havalar çok soğudu, soğuk almamak için dikkatli olun. Yemeklerinizi iyi yiyin~

– Herkesin sağlığına önem verdiğin için işte elbette “2PM’in meleği” Nichkhun’sun~

  • Nichkhun: Doğru değil mi~ herkes sağlığına dikkat etmeli~ dikkatli olun!

2 thoughts on “[Çeviri/Röpotaj] 2PM Numéro TOKYO Dergisi – Mart 2014 Sayı 74

  1. ” bence solo şarkıları seçerken grupla birlikteyken gösteremeyeceğiniz kendinize özgü karizmanızı ortaya çıkaracak şarkılar seçmelisiniz. ” minjuncum bende senin gibi düşünüyorum o yüzden solo albümün çıksın artık 😦 ayrıca yine harika cümleler senden asdfgfdhgf 2pmde olmasan ne olurdun merak ediyorm safdsgf

  2. bence herkesin düşüncesi ayrı ve hepsi biri bir insan vücudunu oluşturuyorlar düşünceleriyle,birbirlerine destek olurken,dans ederken,konuşurlarken birçok şey yaparken birler onlar kendi düşüncelerine saygı duyuyorsa bizim bir şey söylememize gerek yok onlar zaten birler 2pm aşkısı

Bir Cevap Yazın

