[STARCAST/Çeviri] 2PM’in Yapımcısı JUN. K , %100 Saf Müzik Konuşması

134918016_1_1

Samimi bir müzik sohbeti ve oyunculuk ile ilgili konuşmalar aktörün röportajında eksik olduğu için mi ilginç değil. Şarkıcının müzik konuşmaları ile aktörün oyunculuk hikayeleri ‘aynı hikayeler’ gibi işleniyor. Bunden dolayı mı ? Bir müzisyenin anlatabileceği müzik hikayesinin hakkında küçük detayları duymak istedik. Hele ki o müzisyen on yıldan beri şarkı besteleyen Jun. K  ise…  (Bir saniye, 2PM’in ana vokali size tanıdık gelmiyor mu? Artık onu bir yapımcı olarak tanıtacağız.  Onun gerçek ismi Kim Minjun ) O zaman merak ettiğimiz ne kadar çok şey vardır.. 2PM’in yeni şarkısı ”GO CRAZY”?’yi dinlediniz mi? Duyduktan sonra vücudunuzu sarsan bu şarkının bestecisi ve yakın zamanda piyasaya çıkan 2PM albümünün yapımcısı Jun. K.

”GO CRAZY” 2PM’in yeni albümünün çıkış şarkısı. Çıkış şarkısı olması sadece bir şarkı olmaktan daha anlamlı 

Bu şarkı çıkış şarkısı olarak teyit edildikten sonra annemle telefondayken ağladım. Şarkı yazıyorum, ama şarkımın 2PM’in çıkış şarkısı olarak seçilmiş olması harika bir şey.

Nasıl çıkış şarkısı oldu?

Yeni Yıl tatilinde , 30 – 40 şirketin denetleme temsilcileri çıkış şarkısı seçmek için toplandılar.  Park Jin Young’un 3 şarkısı vardı. Sonunda ”GO CRAZY” seçildiğinde, Park Jin Young iyi bakmadı. ”Bir daha dinleyelim” demeye devam etti. (Gülüşmeler) Şarkım seçildiği için ben de garip hissettim.

‘GO CRAZY’nin verdiği his 2PM’in diğer şarkılarından kesinlikle farklı. Ayrıca disko ritmi de farklı .

İnsanların genellikle kullandıkları ”O, deli mi? ”, ”Deli misin sen?” ve ” Bu delice değil mi? ” gibi cümlelerden etkilendim.. Bu şarkının yapıldığı gün solo albüm çalışmasının sabah 6’da bittiği , ve 2PM albüm şarkılarının son teslim günüydü. Bir şarkı yapmaya kararlıydım ve sabah 6’dan gece 1’e kadar ,7 saat boyunca tuvalete bile gitmeden kulaklıklarla piyanonun önünde oturdum. ”Hands Up” gibi bir şarkıya dönmesini umuyordum. İlk önce şarkıya,yavaş tempolu bir gitar balad şarkı olarak başladım.

Yavaş tempolu… ‘GO Crazy’ başlığından bekleneceği gibi yavaş bir şarkının bir dans şarkısına dönüşmesi eğlenceli olurdu.

Gitar eşliğindeki yarım dönüşlerden oluşan bir çok adımdan sonra , bu versiyon çıktı. Hem modaya uygun hem de retro yapmak için elimden geleni yaptım. Bu yüzden tekrar tekrar düzenledim. Amerika ve Kore dahil tam 4 yerde mix yaptım. Bunun için 10 kez düzenleme ve 2 yerde mastering yaptım. Sonuç beni tatmin ettiği için harika hissediyorum. (Mastering albümün çıkmadan önceki son aşamasıdır.Kayıtlar arasında tonal denge oluşturmak kayıtların giriş ve çıkış zamanlarını belirlemek (fade in fade out) kayıtlar arasında volume dengesi oluşturmak ve track`ler arasındaki zamanı belirlemek mastering`in en önemli üç konusudur.)

Bu efor sayesinde miydi, klas ve duyarlı ama bir yandan retro ritim duyulması?Samimi hissettiriyor.Bütün şarkıda arka plandaki funky gitar  performansı etkileyici.

Park Jin Young’un bizim için düzenlediği toplantıda Sam Lee tarafından tanıtıldı. Gitar sesini kaydederken Park Jin Young’un gelmesiyle rahatladım. Ama çok erken bitmişti. O güçlükle katıldığından, daha fazla performans elde etmek istedim ama Park Jin Young bunu 30 dakika içinde bitirdi. ” Başka bir şarkı var ..” diyerek GOT7’ın şarkısını çıkardı. Benim şarkım sadece 30 dakikada gerçekleşmişti ama , o şarkıyı bir buçuk saatte kaydetti. (Gülüşmeler) Park Jin Young genellikle böyle biridir. (Gülüşmeler)

134918207_1_2

 Başarılı bir şekilde, Japonya’da ilk solo albümünü yayınladın ve konserini gerçekleştirdin. Bütün şarkılar senin tarafından bestelendi ve albümün yapımcılığını kendi başına yaptın.

İlk solo aktivitemi Japonya’da yaptığım için üzgün hissediyorum. İlk etapta ” Yalnız performans sergilemek istiyorum” demedim. Sadece şirket içerisindeki insanlar tarafından da kabul görmek istedim. Yapmak istediğim ilk şey şirket içerisinde onaylanmaktı. Park Jin Young Japonya’daki solo konserin son gününde geldi, ve doğduğumdan beri ilk defa ondan iltifat aldım. Birden özür diledi. İnsanların hepsi toplanmışken önce  üzgün olduğunu söylemek istediğini belirtti. Bu kadar iyi olduğumu bilmediğini söyledi. İlk kez benim solo konserimi gördü. ‘’G.O.D’’ ya da ‘’Rain’’ konserini sonuna kadar izleyemezken benim konserimin  heyecan verici olduğunu söyledi. Ve ayrıca ‘’ Sen ve ben eşit beste yeteneğine sahibiz’’ diye ekledi. Ondan ilk defa böyle iltifat aldığımdan , üyelerin hepsi de benim için mutlu hissetti.

 İlk solo albümün sonuçları oldukça iyiydi. Oricon Listesinde 1’inci sıradaydın.

Oricon Listesinde ilk olmak bir mucizeydi. Eski bir Oricon editorü olan bağlantımdan haberleri aldım.Editör ” Bu yıl içerisinde yayımlanan en iyi albüm” olduğunu söylediğinde, müteşekkir hissettim. En iyisini yaptım. Şarkı besteledim, yapımcılığı ve kıyafetleri de ben yaptım. Üst üste çakışsın istemedim. Benzer olmaması için, kendi fikrim ile yapmaya karar verdim. Kliple ve NO LOVE markasıyla titizlikle ilgilendiğim için çalışanlar da ellerinden geleni yaptı.

Klip ile ilgili çok fazla ayrıntılı anlatışım sonucunda  yönetmen ‘ Kendi başına mı çekeceksin’ dediğinde telaşlandım.Ama bu fikirlerle birlikte, yönetmenin amacı ve anlatımı Love & Hate klibinde iyi sonuçlandı.

134918410_1_3

Çok titiz ve dikkatlisin. Mükemmelliyetçi birisin.

Diğerleri zor zaman geçirirken Japonca albümü yaptığım sırada eğlendim.. Mükemmelliyetçi olduğumdan , herşeyi detaylı olarak ele aldım. Fikir defterim  var.  Şarkı başılıkları,sözleri,melodi denemeleri,klip fikirleri gibi film ya da video izlerken aklıma gelen şeyleri yazarım ona.. Yıllardır topladığım fikirler orada birikti.

Birçok şarkı yaptığın halde halkın aklına bestekar ve yapımcı Jun. K olarak kazınmadığını düşünüyorum.

İlk şirket içinde kabul edilmesini istediğim için Park Jin Young’un iltifatından dolayı çok mutlu hissettim İnsanların beni pek fazla bilmemesi olası bir şey. Adımı değiştirmem hakkındaki nefret yorumları hala var. Bu isim, babamın vefat etmeden önce bana verdiği bir isim. Annemle bunun hakkında 8 ay boyunca konuştuk. İsim değiştirmek iyi gelmediğinden uzun zaman düşündüm.

Ne müzik sergilediğimi ve ne yaptığımı halk bilmediğinden  bu konuda hem mantıklı hem de üzgün hissettim . Japonya’da solo aktivite sırasında iyi sonuçlar almak benim için bir onurdu, ama  ” Bir Koreli olduğum ne yapmalıyım?” diye düşündüm. Bu sefer 2PM’in çıkış şarkısını oluşturmanın benim için harika bir fırsat olduğunu hissettim.

2PM’in çıkış şarkısını besteledin. Ve ilk defa yönetmenlik de dahil, albümün yapımcısı oldun

Çalıştığım zamanlarda grup şarkısı ve solo şarkısı olarak sınıflandırma yapmıyorum. Şarkı yaparken duygularımı katabileceğim şarkılar yapıyorum. Üzgün ya da neşeli zamanlarda konuşulurken gerçek olması için elimden geldiğince içten olması için çabalıyorum.Bu içten olduğunda  konuşuluyor  ve böylece iletişim oluyor. Üyeler benim yönettiğim klavuzu izlerken zor zamanlar geçirdi. 2’den başlayıp gece 11- 12’ye kadar süren kayıtlar yaptık . Park Jin Young bizi yönlendirdiğinde , hepimiz gergindik . Fakat bu sefer daha fazla enerjimi ortaya koydum. Şakalar yaptım ve atmosferi maksimum seviyede güçlendirmeye çalıştım. Şimdiye kadar üyelerin hiç duymadığım seslerini duydum. Özellikle , Junho ve Chansung ‘un genellikle duymadığım ses tonları harikaydı.

Bir yapımcı olarak çeşitli roller üstlendin.

Bütün albüm konseptine  katılmak zorunda kaldım… Ve kareografilere… Birlikte albüm kapağı için fotoğraf çekilirken tüm ayrıntılarla ilgilenmem gerekti.’Go Crazy’ diyerek, ‘Canavar İdol’  imajını bir kanera atmalarını üyelere emrettim.Nickhun’un fotoğraftaki ifadesi gerçekten komik. Herkes gerçekten komik , özellikle de Chansung. Taecyeon  her zamanki gibi spor kıyafetlerle çekildi..Her zamanki ifadelerini bir kenara bırakmalarını ve saygınlık olmadan rahat bir imaj çizmelerini teklif ettim.

 Üyelerin yanıtı nasıldı?

Üyeler bana inandı ve beni izlediler. Yorgun düştüklerinde, ” Sana güveneceğiz ve takip edeceğiz, Dilediğin gibi yap Jun. K ” dediler. (Gülüşmeler) . Bana güvendikleri için müteşekkirdim. Üyesi olduğun grubun yapımcılığını yapmak , farklı bir sanatçının yapımcılığını yapmaktan çok daha  farklı olsa da , ben yapımcılık yaparken Park Jin Young’un ne hissedebileceğini bilmeliydim. Bu albüme yönelik tepkileri sabırsızlıkla bekliyorum,ama aynı anda sorumluluk aldığımdan da endişeliyim.

134918618_1_4

Geçmiş hikayelerin hakkında konuşalım mı?  Uyum bilgisi (harmonik) okudun ve 10 yıldır müzik yapıyorsun.  Müziğe ciddiyetle ne zaman başladığını bilmek istiyorum.

Lisede çömezken kariyer değiştime konusunda annem bana çok yardımcı oldu. 2 aylık cep harçlığım ile satın aldığım klasik harmonikleri kitabını okudum. O zamanlarda sadece bir kitap vardı , sarı kapaklı ve kalın.. İnsanlar artık bunu çok okuyorlar. Babam bunu öğrendiğinde azarlandım , ama annem ona karşı geldi ve beni destekledi. Eğer annem olmasaydı, bunu yapamazdım.

 Kariyerini değiştirmende bir tetikleyici var mı?

Ben Deagu’da okudum. Annelerin okul problemlerine karıştığı ve benim isteğim dışında öğrencilerin sıkı çalışmalarıyla bilindiği bir okula ayrıldım.. Çok endişelendim ama çok sıkı çalıştım. Okul kayıtları gerçekten önemliydi ve bu yüzden vize ve finallere çok sıkı çalıştım. Ama tek sorun bu okuldaki öğrenciler çalışmakta gerçekten iyiydi. . Elimden geleni yaptım ve ortalama 85- 86 ile tatmin oldum ; ancak sınıfta 28. sırada yer alabildim. O genç yaşımda gerçekten kötü hissettim. Şarkı dinlemeyi ve söylemeyi sevdiğim için , şarkı yapmak,bu işi yapmak nasıl olur diye ciddi şekilde düşündükten sonra, kariyer olarak müziği seçtim.

Harmonikleri yalnız çalışmak kolay olmazdı.

Üniversitede bestelemek üzerinde uzmanlaşmak istediğim için  kendi başıma da olsa bir süre armoni bilimi , deşifre şarkı söyleme, işitimsel ses bilgisi , ve temel müzik algısı çalıştım.Lise 1. sınıf biterken ilk ödülümü Daegu Dongseongno Şarkı Festivali’nden aldım.Ödül düz ekran televizyondu. [Gülüşmeler.]

Daha evvel şarkı yarışmalarına katıldığımda kimçi dolabı ve bir düdüklü tencere almıştım. Ana odaya televizyonu kurduğumda babam ‘bu nedir’ ? dediği halde enstitüye gitmeme izin verdi.

JYP seçmelerinde hangi şarkıyı söyledin?

R.Kelly’nin ” I Believe I can Fly ‘ ‘şarkısını . O şarkıya gerçekten minnettarım . (Gülüşmeler) . Park Jin Young’un da R. Kelly sevdiğini daha sonradan öğrendim.

Vokallerin dahil olmak üzere Afro – Amerikan  müziğinden etkilenmiş görünüyorsun.

Küçükken orta okul zamanında, ilk kez Afro – Amerikan müzik videolarını izledim. İnternette ‘’ canlı R&B video  café ‘ vardı . Ve bu videoları izlerken hayal kurardım .Arkadaşlarım rock müziğin keyfini çıkarırken ben, ‘R & B ve Siyahi’  şarkıcıların müziğini dinlerken keyif aldım. Birçok arkadaşla birlikte dinledim. Marvin Gaye, Maxwell, Donny Hathaway ve D’Angelo şarkıları gerçekten harika. Ama Kore’de bu tür müziği halka sevdirmek oldukça zor.

134918807_1_5

Şimdiye kadar 2PM şarkıları, üyelerin solo şarkıları, ve diğer sanatçıların şarkılarında besteci olarak dahil olmanla çeşitli şarkılar sergiledin. Ama ‘Jun. K ‘in tarzı’ henüz tam olarak netleşmemiş görünüyor.

Şimdiye kadar gösterdiğim şarkılar, yapmak istediğim ve takip ettiğim müzikten biraz farklı. Ben R &B ve Neo- soul müziği duyurmak istiyorum ama bu oldukça zor ve sınırlamaları var. Duyguları açıkça ifade etmek kolay değil.

Müzik yapmaktaki en önemli şey dürüst olabilmek ve özümsemiş olmak. Böyle yapıldığında, halkta ne tür müzik olursa olsun sempati duyar.

 Halkın sempatisi ve popüler çekiliği üzerinde düşünüyorsun.

Kore hassasiyetini segilemek zor ama şarkı heyecan verici,üzgün veya dinlemesi kolay olunca populer oluyor.  . Popüler itiraz bir ‘tema’ gibi.

Çıkış şarkısı ya da hikaye ne olursa olsun bu ilk duyulduğunda kime yakın kimine ise uzak olduğundan, ”halk itirazı” ve ya ”sempatisi” oluşacaktır.’GO CRAZY’ kelimesi birçok kişi tarafından ve pozisyonda  kullanabilir  bir kelime. Şarkıdaki sözler her konuşma tarzında vardır.

İçeriği benim deneyiminle yazılmış olmasına rağmen , insanların ‘ evet bunun gibi olabilir” diyerek aklına gelebilecek şeyleri yazdım. Şahsi olarak insanların ‘bu kişi gerçekten gerçek hikayeleri anlatıyor’ dediği şeyleri yazdığıma inanıyorum ve daha bir müzik yapmak istiyorum.

2PM’de vokal ve rapçi, yapımcı, besteci ve solo şarkıcı olarak bir çok rolün var. Bunların hepsi yapmak istediklerim. İyi bir vokal olarak pek bir şey göstremediğimi düşünüyorum ve bir önceki kayıtta yapılan hatalar nedeniyle duyduğumuz azarlardan sonra kurtarmak için bir çok yönden düşünüyorum. Nihayet nasıl ve ne kadar bağlı bağlı olduğumu göstrebileceğim.Bu beni üzüyor , ama daha fazla şey göstermem gerektiğini düşünüyorum.

 Besteci ve yapımcı olarak her üyenin rol dengesini planlamaya çok fazla özen gösteriyorsun.

İlk önce şarkının tamamlanabilmesi ile ilgili düşünüyorum. Vokalin sadece bağırarak şarkı söylemesi bir çeşit kandırmaca. Dinleyiciler için en önemli şey rahat hissettirmek ve şarkının dokunaklı olması . Şarkı yaparken sadece bağırmaya odaklanmak ‘ ben iyi bir şarkıcıyım” demek değildiri sadece bu onların hislerine dokunmaz.Bu duygunun her şarkıyla bağdaştığını düşünüyorum. İyi bir ses tabii ki önemli , ama sözler dürüstçe nasıl ifade edilebilir, bunu daha  fazla önemsiyorum. Park Jing Young bu yönden oldukça etkili. Ben daha çok başkalarıyla konuşur gibi , onlara dokunacak şekilde şarkı söylüyorum.Bu yönüyle , IU şarkılarını seviyorum. Sanki şarkı söylerken hikayesini anlatıyor gibi. Nasıl ifade ediliği gerçekten önemli.

134918979_1_6

2PM albümü hakkında fazla bir şey duymadık.  Tanrım~ ….

Bu albümde 2PM tarzı şarkı yok. Hepsi yeni. Bir önceki albümde olgunlaşma hissi veren birçok balad şarkısı vardı . ( Çıkış şarkısı ” Grown” olmuştu) Birçok gerçek akustik enstrüman kullandık.

Bu albüm balad şarkıları olmak üzere, retro dans, R&B  ve çeşitli türler içermekte. Benim yaptığım diğer bir şarkı ‘Goodbye Trip’  <Galaxy Ekspress 999 > temasından esinlenerek yapıldı. [Galaxy Express 999 yüksek teknolojide geçen bir anime- uzay filmi] Dinlemenin heyecan verici olduğu , incinmeyi anlatan eşsiz bir şarkı.  Sözler ve melodi üzücü, fakat ritmi heyecan verici.  Bu heyecan verici ritme belirsizlik/donukluk eklendi. Sanki 90’lı yıllardaki bir dans şarkısı gibi.

 Bu günlerde çok meşgul olacaksın , ancak boş zamanlarında ilgilendiğin bir şey var mı?

Vokal pratiği yapıyorum. Vokal pratiği yapmanın en iyi yolu birini kayıt yaparken dinlemektir.

Ama ‘G.O.D’den ‘Kim Tae Woo ‘ müziğin/şarkının vokalini seslendirmede yardımcı olacağını söylediğinden beri, onu vokal hocası olarak görüyorum…. Geçen yılki müzikal sırasında zor zamanlar geçirdim.Müzikal şarkıları seslendirmek normal şarkılardan tamamiyle farklıydı. JYP’de, konuşur gibi şarkı söylüyorum ve gerek olmadığından telaffuza  ihtiyacım yok. Ama müzikal performansında opera söylemek zorundaydım,bu yüzden  izleyicilere ‘Vay~’ dedirtmeliyim diye düşündüm. Vokal dersleri almaya karar verdim, fakat bunun için zamanım yok…

Böylece 2PM’in yapımcısı ile yaptığımız röportaj sayesinde  merakımız giderildi. 2PM’in yeni albümü piyasaya çıktı. 2PM’in yapımcısı ve bestecisi Jun. K’in hayatının dönüm noktası bu şekilde oldu. Müzisyen Jun. K yönünden gösterilen merak artık bu şekilde müzik yoluyla çözülecek. Ayrıca  , zaten dünyada yayımlanmış işlerinden müziği hakkında ipucu bulabilirsiniz!

 ▶ Eğer Jun.K’in  çeşitli müzik dünyalarını tatmak istiyorsanız!

134919194_1_7

 

 

Yazar  = Chief editor Kim Yoon Mi (STARAZ)

Fotoğraflar  = JYP Entertainment

Çeviri = zey_lal @ 2PMTurkishFans

Link : http://m.star.naver.com/2pm/news/end?id=3491598&langCode=en

Bir Cevap Yazın

