[Çeviri/Röportaj] Nichkhun – Dailynews Unicef Röportajı


11086677_1585963711618285_576089062_n

Nichkhun hayranları UNICEF’e bağış yapmaları için teşvik etti!

Nichkhun hayranları acil yardıma ihtiyacı olan Güney Sudan’a yardım etmeye çağırdı.

2PM üyesi ve sevilen Tay idol Nichkhun Horvejkul, üç yıldır devamlı olarak UNICEF Tayland için çalışıyor. Nichkhun’u, besin maddesi kıtlığından muzdarip Güney Sudan’daki çocuklar için UNICEF’in hazırladığı yeni bir kampanyaya reklam filmi çekerken yakaladık.

Soru: Bugün UNICEF için çektiğin reklam filminden bahseder misin?

Nichkhun: UNICEF’in yeni kampanyası, Güney Sudan’daki kritik durum hakkında farkındalığı artırmayı hedefliyor. Çocuklar ciddi bir yetersiz beslenme sıkıntısı çekiyor. Bizler rahat içerinde yaşıyoruz ve dünyanın öteki tarafındaki çocukların nelerle yüzleştiklerinden çok az haberdarız. Onlara yardım etmeliyiz ve UNICEF onların önemli ihtiyaçlarını karşılıyor. UNICEF’ın aktivitelerinin yıllardır bir katılımcısıyım ve bu şekilde devam etmeyi istiyorum.

Soru: Kampanyanın nasıl parçası oldun?

Nichkhun: Bugün kampanyaya dikkat çekmek için bir reklam filmi çektim. UNICEF’in devam eden ve önceki aktivitelerini desteklemek için Twitter gibi sosyal medya gereçlerini kullanıyorum. Eğer fırsatını bulursam Tayland’da sağlıksız koşullarda yaşanılan yerleri ziyaret etmek istiyorum. Bangkok’da değil de muhtemelen başka illerdekileri ziyaret edeceğim.

Soru: Pek çok yerdeki çocukları ziyaret ettin. İzlenimlerin nedir?

Nichkhun: Pek çok yere iki kez gittim. Beni en çok etkileyen şey çocukların karşılaştıkları zorluklardan çok fazla acı çekmiyor gibi görünmemeleri. Mutlu gözüküyorlar. Bir şeye ya da bize ihtiyaçları varmış gibi hissetmiyorlar.

Soru: UNICEF’in bir parçası olmak nasıl bir duygu?

Nichkhun: UNICEF Tayland beni seçtiği için gurur duyuyorum.  Üç yıldır UNICEF ile birlikte dünyanın dört bir tarafındaki çocuklara yardım edebildiğim için büyük onur duyuyorum. Dünyanın her bir köşesinin güzel olmadığını öğrendim fakat çocukları çektikleri acılardan ve kederlerinden kurtarmayı istiyorum. Onların büyüyüp sorunlu yetişkinler olmalarını istemiyorum. Dileğim her çocuğun eşit haklara, bakıma ve yeterli besin maddesine ulaşması.

Soru: Özellikle yardım etmek istediğin bir ülke var mı?

Nichkhun: Suriye’deki krizden etkilenen çocuklara yardım etmek isterim. Şu andaki durumdan dolayı belki oraya gitme imkanımız ve kendi elimizle onlara yardım etme imkanımız olmayabilir ama umarım onlara insanı yardım ulaştırılabilir. Bağış yapmaya, farkındalığı artırmaya ve moral desteği vermeye devam edeceğim.

Soru: 2PM üyeleri çocuklara yardım etmek için her hangi bir aktivite içerisinde bulunuyorlar mı?

Nichkhun: Arkadaşlarım ve ben bir vakıf kurmak istiyoruz. Adını 2PM Vakfı olarak düşünüyoruz. Kimsesiz çocuklara, engellilere, parasal desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yardım etmek istiyoruz.  Programımız oldukça sıkışık olduğundan vakfı kuracağımız zamana karar verdik ve kuracağız. Şimdilik sıkı çalışmaya devam edeceğiz ve doğru zaman geldiğinde paramızı vakfa bağışlayacağız. Altımızın bir araya gelip arkadaş ve kardeş olmasının kader olduğuna inanıyorum. Birlikte iyi işler yapmayı istiyoruz, böylelikle sonraki hayatlarımızda tekrar bir araya gelebiliriz.

Soru: 2PM’in 2015 akiviteleri hakkında bizleri bilgilendirir misin?

Nichkhun: Şu an neredeyse 200 şarkımız var ve çıkacak olan Kore albümünüz için en iyilerini seçeceğiz. Bu bahsettiğim 200 şarkı içinde her bir üyenin bestesi var. Şarkı seçimi sırasında şarkıyı yapanların adını açıklamayacağız. Albüme en uygun olanları değerlendirip seçeceğiz. Japonya için konuşacak olursam; 6-7 şehri içeren Arena Tur’da 14 konser için hazırlanıyoruz. Bu yıl Tayland’da konser verme şansımız olacak mı bilmiyorum.

Soru: Çok şarkı besteledin mi?

Nichkhun: Arkadaşlarım kadar yetenekli değilim. Eğer gelecek albüme bir şarkım dahil olursa bu ballad türü bir şarkı olacak. Arkadaşlarım gibi hip-hop şarkıları yapamıyorum. O kadar iyi değilim. (güler)

Soru: 2PM’in önceki albümleri büyük başarıya ulaştığı için baskı altında hissediyor musun?

Nichkhun: Elbette bu albümün alacağı tepkiler için endişeliyim. Önceki albümlerimiz hayranlardan çoşkulu tepkiler aldılar. Hayranlarımızın bu albümden beklentisinin yüksek olmasını anlıyorum. Elimizden gelenin en iyisini yapacağız.

Soru: Peki senin solo çalışmaların?

Nichkhun: Tayland filmi Chalui’de konuk olarak yer aldım. Umarım herkes beğenir. Baş rolünde yer aldığım “Yes Sir My Boss” dizisinin bölümleri ise yakında yayınlanacak. Lütfen merakla bekleyin.

Soru: Kore’de ünlü bir idol olmak isteyen Taylar’ın ilham kaynağısın. Seni idolleri olan gören gençlere tavsiye verebilir misin?

Nichkhun: İyi olduğunuz işi yapmalısınız. Sevdiğiniz idolleri sahnede izliyor ve onlar gibi olmayı istiyor olabilirsiniz. Fakat sonra idolünüzün gittiği yoldan gitmeyi istemediğiniz fark edebilirsiniz. Herkesin farklı bir hayatı vardır. Bence idolünüzün olumlu davranışlarını, iyi karakter özelliklerini seçip hayatınıza uyarlamak en iyisi.

Soru: GOT7 Bambam’a bir tavsiyen var mı?

Nichkhun: Bazen benden tavsiye almak için bana mesaj atar. İkimiz de Tayland’dan geldiğimiz için ona küçük kardeşimmiş gibi göz kulak olmaya çalışıyorum. Mümkün olduğunca ona yardım edip onu destekleyerek hayallerine ulaşmasını istiyorum.

Soru: Sanki aşık gibisin?

Nichkhun: Annemi babamı, ailemi ve hayranlarımı seviyorum. (güler)

Soru: Lütfen hayranlarına bir mesaj yolla.

Nichkhun: Hayranlarımı UNICEF’in kampanyasına katılmaları için yüreklendirmek istiyorum. Güney Sudan’lı çocukların acil olarak temiz su ve yemeğe ihtiyaçları var. Umarım herkes bu kampanya için para bağışı yapar. 100 Baht bağış yaparak çocuklara yardım edebilirsiniz. Hayırlı işler yapmak sizi mutlu eder. Her zaman beni seven ve destekleyen Hottestlarım umarım bağış yaparlar. Böylece bir sonraki yaşamımızda tekrar karşılaşabiliriz. (gülümser) Herkese sağlık ve mutluluklar dilerim. Görüşmek dileğiyle.

994645

Source : 150319 Interview in Thai by Dailynews

Tran: Daffodil0624

Çeviri: schrodinger0211@2PMTurkishFans

Bir Cevap Yazın

