[Röportaj/Çeviri] 2PM – 150415 Tarihli Oricon Style

2PM: GELİŞME SÜRECİ SORUNLARI VE ÜYELER ARASINDAKİ BAĞtumblr_inline_nn03eqA16E1qctgyv_5002PM üyeleri 4. albümleri “2PM OF 2PM”in yapımına derinlemesine dahil oldu ve albüm muhakkak sanatçı olarak ilerleyişlerini hissetmenizi sağlayacak bir azim çalışması. Asya’nın bir numaralı canavar idol grubu için, bu yılın mayıs ayı Japonya çıkışlarından bu yana 5. yılları olacak. Neşeli ve basit (çok düşünmeden yapılan) konuşmalarıyla bizi devamlı heyecanlandıran bu altı kişi bizimle sonu gelmeyen problemlerinin, gelişme sancılarının ve mücadele ettikleri şeylerin öbür yüzü hakkında konuştular.

Üyelerin şahsi fikirlerinin uygulandığı bir albüm

—Albüm hepinize ne ifade ediyor? Ayrıca, lütfen “2PM OF 2PM”in arkasındaki anlamı bize söyleyin.

WY: “’2PM OF 2PM’ başlığının sizler için nasıl bir anlamı var?” merak uyandırıcı olan bu. “2PM OF 2PM” adı size bunun 2PM’in bir kristalizasyonu olduğu izlenimini verebilir, sanki üyeler tüm yapabildiklerini içine boşaltmışçasına, ancak daima ne tarz müzik ve konserler vermemiz gerektiğini düşünen ve durmaksızın yeni şeyler deneyimlemek hakkında endişelenen bizler için, bu zamana kadarki tüm faaliyetlerimizden sonuçlanmış tek bir madde gibi. Özellikle ilk etapta sahne ağırlıklı düşünerek albüm yapma bilincindeydik ve çeşitli tarzlarda şarkılar kapsama dahil ettik ve şarkıları yaparken bile konserlerde nasıl olurlar diye düşündük, dahası üyelerin her birinin kendi fikirleri uygulandı bu sayede üyelerin bu albümü yapma isteği yükseldi ve 2PM grubu adı altında bir olarak bu durumda açıkça “2PM OF 2PM” halini aldı. Gelecekte daha çok albüm çıkarmaya devam edeceğimize inanmama rağmen, bence albümün başlığı yapım sürecinin sonucu olarak ortaya çıktı. Japonya’da çıkış yapalı dört sene oldu ama her seferinde yeni bir tarafımızı göstermek ve sizleri şaşırtmak istiyoruz. Yürüdüğümüz yolda sadece bir kontrol noktası olması çıkarımıyla birlikte, tabi ki tekrar Dome konseri verebilmenin yanı sıra yeni albümler ve turlar diliyoruz.
TY: Wooyoung bizim yerimize hepimizin düşüncelerini söyledi.tumblr_inline_nn033i8R9b1qctgyv_500—İlk basım sınırlı sayıda üretilen B özel CD’sinde bulunan üyelerin kendi solo şarkıları hakkında yorum yapın lütfen.
NK: Solo şarkım “Miss Wonderful” (Mükemmel Bayan) sizi canlı ve mutlu bir hale getirecek. Kendim söylerken bile mutlu bir moda giriyorum.
WY: Şarkımın adı “THE BLUE LIGHT” (MAVİ IŞIK). Japonya’da promosyon yaparken her üyenin bir rengi var ve ben de maviden sorumluyum. Fanların benim için her daim ışıldattığı mavi ışıklara bakarken aldığım enerji bende büyük bir izlenim bırakıyor. Bunu sadece fanlar değil, ekibimiz ve ailelerimiz de yapıyor. Onlar benim için mavi bir ışık olarak var olduklarından şarkıyı bu düşünceyle yaptım.
JK: “WHPH” başlığını “Work Hard Play Hard”ın (sıkı çalış sıkı/çok eğlen) kısaltması olarak yaptım ve benim hikayemi anlatan bir şarkı. Müzikal olarak hip hop elementleriyle başlıyor ve üslup değiştirerek ilginç bir tarzda R&B oluyor.
TY: Yerin ile düet yaptığım şarkımın adı “Chocolate” (çikolata) ve başlığında dediği gibi çikolata gibi tatlı ve canlandırıcı bir şarkı yazmak istedim.
CS: Benim solom “Boku wa/I” (ben) adında hüzünlü bir ballad. Lütfen ağlamak istediğiniz gecelerde dinlediğinize emin olun.
JH: Ağlama~
CS: Uzatma, ağlamıyorum.
JH: Sorun değil, kendini tutmak zorunda değilsin. Ağlayabilirsin.

—O zaman, lütfen Junho’nun kucağında ağla.
JH: (hemen) Üzgünüm. O kucağıma sığamayacak kadar büyük.
CS: Sorun yok. Ağlamayacağım.

—Peki Junho?
JH: Şarkım “Crush” (aşk) temel olarak rock tarzında ve “SAY YES” ve “HEY YOU”yu takiben türünün üçüncü eseri. Eğer “SAY YES” aşkların başlangıcı hakkında bir şarkıysa ve “HEY YOU” sevgililer arasındaki basmakalıp kavgaları ifade ediyorsa, bu sefer şarkı “Crush” kötü bir adamın sadakatsizliğini tarif ediyor. Şimdiye kadar umut dolu aşk şarkıları söylüyordum ama bu kez kötünün ve iyinin bir arada bulunduğu kaos içinde bir aklı ifade etmeye çalışarak farklı bir yanımı gösteriyorum.
JK: Junho bir kez daha tamamen kendi hakkında bir şarkı söylüyor.
JH: Ama ben sadakatsiz davranan kötü bir adam değilim.tumblr_inline_nn0356EL511qctgyv_500—2PM üyeleri içinde kötü adam yok değil mi?
TY: Hepimiz iyi insanlarız!

—Altınızın 6 farklı rengi bu albümle daha da derinleşti.
NK: Biz sürekli farklı bir şeyler göstermek istiyoruz ve daha çok yeni müzik yapma zorlu görevinin süregelmesini istiyoruz.
CS: Müziğimizin sürekli değişmesi konusunda, inanıyorum ki değişimlerimiz performanslarımızda bile net bir şekilde açığa çıkacak. Bu yüzden tüm fanların beklenti içinde olmalarını ve bir dahakine ne tür şeylerle ortaya çıkacağımızı merak etmelerini diliyorum.

Junho Kore’nin şampiyonu? Her birinin iyi olduğuna inandıkları konular

—“THROUGH THE FIRE”ın sözlerinin de dediğine göre ‘’Aşılamayacak duvar yoktur.” Lütfen bize iyi olduğunuz, diğer üyelerin sizi geçemeyeceğini düşündüğünüz bir şey söyleyin.
JH: Benim güzel popom.
JK: Junho’nun popo gücü olağanüstü! Tahta yemek çubuğu bile kırabiliyor (gülüyor).
NK: Poposuyla 32 tane tahta yemek çubuğu kırdı.
WY: O Kore’nin şampiyonu! (gülüyor)
JH: Gerçek rekor 32.
JK: Junho çok baskın, neyde iyi olduğumuzu gösteremeyiz bile. Bu konuşma bundan sonra devam edemeyecek gibi (gülüyor).
WY: 2PM Junho’nun poposu (gülüyor). Diğerlerinin hava atabileceği şeyler bile bu popo karşısında hiçbir şeye dönüştü. O bir dahi (gülüyor).tumblr_inline_nn036iyXQL1qctgyv_500—O halde, Nichkhun neyde iyi?
CS: Dil. Tayca, Korece, Japonca, Çince ve İngilizce konuşabiliyor.
JH: Hey, Nichkhun’unki fazla entelektüel olmadı mı? Benimki sadece popom.
WY: Nichkhun’unki entelektüel. Junho’nunki estetik (gülüyor).

—Chansung neyde iyi?
NK: Tekvando. O bir siyah kuşak.
JK: Bir de uyluklarının (ç/n: bacağın üst kısmı) kalınlığı.
JH: Benim popomla onun uylukları çarpışınca aynı bir kılıçla bir kalkan gibi.
CS: Kesinlikle Junho’nun poposu tarafından vurulmak istemiyorum. Çünkü acıtırdı (gülüyor).

—Jun. K neyde iyi?
WY: Müzik. Onun müzikal algısı mükemmel.
CS: Sanat.
JH: Ahh~ Cidden garip bir şey seçtim (gülüyor).
NK: Wooyoung’un neyde iyi olduğunu söyleyeceğim. Busan.
Hepsi: (gülüyorlar)
WY: Ben bir Busan erkeğiyim. Eğer oraya gezmeye giderseniz size rehberlik ederim.
JH: Wooyoung Busan’da “Güzel Çocuk” yarışmasında birincilik aldı. Yarışmaya 12 yaşındayken annesi tarafından götürüldü ve sahneye çıkma sırası ona geldiğinde gülünç bir dans sergileyerek ödülü kazandı.

—O zaman bile dans yeteneği diğerlerinden bir gömlek üstün olmalı.
NK: Gülünç danslara gelince kimse onu yenemez (gülüyor).
TY: Ayrıca iyi bir espri zekası var.

—Peki, Taecyeon neyde çok iyi?
NK: Boy.
TY: Hı!? Bu kadar mı?
WY: Matematik hesaplamaları. Bakkala alışverişe gittiğimiz zaman tutarı hızlıca hesaplayarak bize yardım ediyor.
CS: Hesaplama yeteneği var ve bilgi dağarcığı engin.
JK: Çok yönlü bilgi dağarcığı harika. Dahası her yerde uyuyabilir. Kendisi uyku kralı (gülüyor).
CS: Genelde biz sırtımız sabit değilse uyuyamayız, ama Taecyeon için tek yapması gereken poposunu oturtmak ve her yerde uyuyabilir (gülüyor).
TY: Öyle görünüyor (gülüyor).

tumblr_inline_nn03819pdy1qctgyv_500Üyelerin kalplerini ateşe veren/alevlendiren şey?!

— “THROUGH THE FIRE”da “Kalbimi ateşe ver” diye bir söz geçiyor, peki sizin kalbinizi alevlendirecek olan şey ne olurdu?
JK: En azını söylersek, 2PM’in aktiviteleri!
NK: Arena Tur. Tutkum uyanmış durumda!
JH: Tükeneceğiz!
CS: Bu albümden itibaren yapım aşamasına daha çok katılacağız ve müzikle ilgili fikirlerim/ürünlerim yayımlandığında bu kalbimi alevlendirecektir!

—Benzer bir şekilde “Yapmak istediğimiz ne, yapmak zorunda olduğumuz ne, benliğimize sadık olan ne” diye bir kısım da var. Öyleyse şu anda yapmak istediğiniz ve yapmak zorunda olduğunuzu hissettiğiniz şey ne?
NK: Şu anda yapmak zorunda olduğum bir şey değil ama tüm üyelerle birlikte seyahat etmek istiyorum! İş dışında birlikte seyahat ettiğimiz bir zaman olmadı hiç şimdiye kadar.
Hepsi: İyi fikir~!
TY: Seyahat etmek, yeni şeyler görmek ve yeni tecrübeler yaşamak; şarkı yazmada ve algınızı yenilemede yararlı olacaktır!
NK: Yine de şimdi yapmak zorunda olduğum şeye gelirsek; Arena Tur için hazırlanmak, beyin olarak konsantre olmak ve fiziksel kondisyonumu egzersizlerle daha iyi duruma getirmek.

—Peki altınız birlikte seyahata gitseniz nereye giderdiniz?
NK: Ben Amerika’ya gitmek isterdim. İki araba kiralayıp yol gezisine çıkmak istiyorum.
CS: Hadi hep birlikte gidelim!
JK: Ben bir denizaltıyla denizi keşfetmeye gitmek istiyorum.
JH: Bir Cessna (ç/n: bir uçak türü) alıp diğerlerini ondan aşağıya arkalarından itmek istiyorum (gülüyor).
NK: Junho bizi dışarı itecek ve uçmayacak? Yani……
JH: Hayır, hayır! Hava dalışı! Altımız el ele tutuşup atlamalıyız!

—Wooyoung sen şu anda ne yapmak istiyorsun?
WY: Hava dalışı olmadığı sürece her şey olabilir (gülüyor).
JH: Neden? Hadi yapalım. Sizinle birlikte yapmak istiyorum!
CS: Ben de böyle (hava dalışı yapmadan) iyiyim.
JH: Hadi ama, sadece bir kere lütfen!
CS: Olabilir ama şu anda değil.
JH: Bungee jumping yapmayı da mı istemiyorsun?
CS: Bir iple bağlı olacağımız için bungee jumping olabilir.
JH: Sana bağlanmış bir paraşüt olduğundan hava dalışı da olabilir o zaman.
CS: Eğer Junho gerçekten yapmak istiyorsa bir gün yapalım!
WY: Doğrusunu söylemek gerekirse son zamanlarda her gün odağım 2PM üzerinde. Dolayısıyla 2PM dışında düşünceler için yer yok. Bir gün bunu birlikte gerçekleştirebilirsek güzel olurdu!tumblr_inline_nn03aekBwQ1qctgyv_500

Görünmez bağımızın gücünü turda farklı yerlere gittiğimizde hissediyorum

—Bu yılın Mayıs ayı Japonya’daki teklinizin çıkışından itibaren 5. yılınızın başlangıcı olacak. Peki geriye baktığınızda geçmişi nasıl görüyorsunuz?
JH: Her şey göz açıp kapayıncaya kadar oldu.
JK: Cidden çok hızlı geçmesine rağmen herkes tarafından gerçekten çok fazla sevgiyle karşılaştığımızı hissediyorum. Beş yıl boyunca bizlere verilen bu sevgiye gelecek beş yıl boyunca karşılık vermek istiyorum.
JH: Daha fazla sevilmek istiyorum! Bunun için de daha da sık çalışacağım!
JK: Yine de hala katlanılamaz şeyler var. Söylemek istediğim; göstermek istediğim ama henüz göstereme fırsatı bulamadığım çok şey var. Sürekli hayranlarla aramdaki mesafeyi müzik aracılığıyla nasıl azaltabilirim diye düşünüyorum ve 2PM’in herkes tarafından nasıl bir sanatçı olarak gözükmesi gerektiğini merak ediyorum ve de bunlarla (çekişmelerle) doğrudan yüzleşmek istiyorum.

—Hepinizin kendinizi sanatçılar olarak kanıtladığınızı (kabul ettirdiğinizi) düşünüyorum.
Hepsi: Henüz değil.

—Yine de tüm üyeler solo şarkılar yayımladı ve bunun yanında şarkılarını kendileri yapabilen çok fazla grup olmadığını düşünüyorum.
JK: Bence tüm üyeler hırslı/doyumsuz. Bu yüzden henüz tatmin olmuş değiliz.

—Sonu olmayan bir hırsa sahipsiniz.
CS: Her zaman yorulmadan elimizden gelenin en iyisini ortaya koyuyoruz ama aldığımız tepkilere baktığımızda eksik olduğumuzu hissettiğimiz birçok alan var. Bunu birçok kez tecrübe ederken algılarımız daha seviyeli hale geldi ve yapım aşamasına daha da aktif bir biçimde katıldık ve şimdi kendi müziğimizi yapmamız gerekiyor gibi geliyor. Eğer bu kadar ileriye hiçbir şey üzerinde çalışmadan gelseydik bu katlanılmaz duyguyu zapt edemezdik. En iyimizi ortaya çıkarabilmemizin mümkün olması için herkes elinde olmadan olgunlaşıyor. Giderek hepimizin üretimde bulunmasını mümkün kılan şey bu.
WY: Bingo!!

tumblr_inline_nn03ciboPl1qctgyv_500

-–“Shiny Girl”de “Birlikte birçok engeli aştıkça ne kadar değerli olduğunu olduğunu öğreniyorum” diyor. Peki son zamanlarda size üyelerin ne kadar değerli olduğunu bir kez daha hissettiren bir şey oldu mu?
JH: Ben her zaman bunu düşünüyorum.
WY: Çok yakın zamanda solo turum vardı ve tüm üyeler konseri izlemeye geldiler, o zaman üyelerin kıymetini bir kez daha hissettim.
CS: Tek başıma programım olduğunda üyelerin ne kadar güven telkin edici olduklarını düşünmüş, onların verdiği rahatlığı özlemiştim. Bence zor zamanlarda üyelerin varlığına ihtiyaç duymak çok doğal, yine de en önemlisi üyelerin şimdi olduğu gibi benimle olmaları, aynı zamanda hem çalışıp hem eğlenebiliyorum. Buluştuğumuz aman hiç garip bir ortam oluşmuyor, birlikte gülebiliyoruz ve bu onlarla tekrar birlikte olmak istememe sebep oluyor. Bu anların çok değerli ve gerçekten önemli olduğuna inanıyorum.
JK: Çok bilgesin (omzuna vuruyor).
TY: Şu anki Arena Tur gibi, 2PM olarak görünmez bağımızı farklı yerlere seyahat edip konser verdiğimizde hissediyorum ve bu her üye var olduğu için 2PM’in 2PM olduğunu bir kez daha hissettiğim anlardan biri.

—Konusu açılmışken günlük hayatınızda “Bu üye şu anda burada olsaydı?” dediğiniz anlar oluyor mu?
JK: Ben tavuk yerken Wooyoung’ı hatırlıyorum. Çünkü çaylak olduğumuz zamanlar sürekli tavuk yerdi.
JH: Ben de Mickey Mouse’u görünce Nichkhun’u hatırlıyorum (gülüyor). Çünkü Nichkhun Mickey Mouse’u çok sever.
WY: Bakkala gittiğimde Taecyeon’u hatırlıyorum. “Ah~ Keşke benim için hesaplayabilseydi” diye düşünüyorum (gülüyor).
JK: Bir de dondurma dükkanına gittiğimde Junho’yu hatırlıyorum ve ona “Bak şimdi neredeyim~” diyen bir resim yolluyorum. Ama dondurma alıp gerçekten yapamıyorum (gülüyorum). Sadece hava atıyorum.
JH: Örneğin; bir koltuk aldığımda diğerleri nereden aldığımı soruyor ve bu tarz bilgileri paylaşıyoruz.

—Üyeleri aklınızdan çıkaramıyorsunuz.
NK: 2PM sohbet odamız var. Chansung komik bir fotoğraf çektiğinde hep beraber ona gülüyoruz ve Chansung her zaman bize bunlarda yolluyor.
JH: Jun. K ve benim evcil kedi ve köpeklerimiz var bu yüzden birbirimize resimler yollayarak “Benimki daha tatlı!” diyerek hava atıyoruz (gülüyor). Son zamanlarda ne zaman birbirimizi görsek hep bundan konuşuyoruz..

—Cidden güzel bir ilişkiye sahipsiniz. Arena Tur’unuzu sabırsızlıkla bekliyorum!
Hepsi: Lütfen keyfini çıkarın!


JPN-ENG: dawnjelly
ENG-TR: özgün ve cessy0412 @2PMTurkishFans

Kaynak göstermeden kesinlikle alıntı yapmayınız.

Bir Cevap Yazın

