[Röportaj / Çeviri] Jun.K ‘A Drunken Talk②

[Jun.K ‘A Drunken Talk] ‘ Ben ismimi değiştirmeyi istemedim, bu babamın isteğiydi’. 

htm_2016020317562844421_99_20160204115706

 

JUN. K (28) 3 isme sahip. 

İlk doğduğunda ismi Kim Junsu oldu. İsmini değiştirdiğinde ise, Kim Minjun. Promosyon yaptığı zamanlarda ise Jun. K ‘di. İsim değişikliği sebebiyle netizenler tarafından sebepsiz yere ” JYJ’den Kim Junsu’dan korkuyorsun değil mi ? ” ” İsmini değiştirmekle başladın, böylelikle ünlü olabileceksin ’’, ” Değiştirmene rağmen bir aktör ismi gibi ? ” ,” Sahne isminle arandaki sorunun ne ? ” gibi bir çok yorumla karşılaştı. Adını değiştirdiği zaman, bu tarz yaralayıcı yorumlara maruz kalmayı hakedecek bir şey yapmamıştı. Ve, kesinlikle çok incinmişti. Ancak, bütün bunlara rağmen Jun. K’in adını değiştirmekten başka çaresi yoktu. Ayrıca, isim değiştirme sebebi onun herşeyi olan ailesiydi. 

Jun. K 2012 yılının Ocak ayında, babasını kaybetti. Babası vefat etmeden sadece bir hafta önce,bir kafede ona bir hastalıkla mücadele eden annesine iyi bakmasını söyledi. Bir kalp krizi. Bu ani ölüm ,24 yaşındaki Jun. K için büyük bir  yıkım oldu. Bir finansal muhabiri olarak babası çok katıydı. Buna rağmen ,bir gün ellerini sessizce masasında ders çalışan orta okul öğrencisi Jun. K’in omuzlarına koyacak. Daha sonra, dönüp yürüyecekti.Bu sadece bir ebeveynin sıcaklığıydı. Babası bu dünyadan ayrılmadan önce Junsu’nun ismini değiştirmesini istiyordu.

Ayrıca,o zaman babası gerçekten hastaydı ve annesi büyük bir ameliyat geçireceğinden, 5. kez bütün vücudu anestezi ile uyuşturulacaktı. Anesteziden bir gün önce annesi, Jun.K’in  ellerinden sıkıca tutup ” Bu babanın son sözüydü, ismini değiştiremez misin? ” diyerek yalvardı.  

2016 Jun. K için yükselme anlamına geliyor. Japonya’ da yaptığı arena turları ile solo sanatçı olarak yeterli popülariteyi kazandı.Artık 2PM üyeleri arasında, Japon pazarında  tam anlamıyla kabul edilen bir sanatçı oldu. 2PM’in de kesinlikle yükselmeye ihtiyacı vardı; bu düşünceyle 2PM Jun. K’in bir  önerisi oldu. Bu ilk atılımı için, maske taktı ve ” The King Of Masked Singer (maskeli şarkıcı) ” adlı programa katıldı.Diğerlerine bir solo şarkıcı olarak, sahnedeki tutkusunu göstermek istedi.

”A Drunken Talk (Sarhoş Sohbeti) ”ta onunla buluştuk. Daha önce yayında hiç paylaşmadığı hikayelerinden bahsetti. Babasından ve annesinden. Onlardan söz ederken gözyaşlarına boğuldu ama, bütün gücü ile konuştu bugün. Çünkü bu Jun. K’in yükselişi için bir başlangıçtı. 

htm_20160203175231446467_99_20160204115504

Bu ”A Drunken Talk” resmi sorusu. Alkol toleransın nedir? 

1,5 şişe soju. O raddeden sonra , oldukça sarhoş olurum . Bira içmeyi gerçekten sevmiyorum, çünkü beni şişiriyor. Genellikle soju  içmekten zevk alıyorum.

Kimle içersin?

Üyelerle olmazsa Kim Johan ile içiyorum . Bir şans eseri Kim Johan’la yakınlaştım, bu yüzden birlikte çok zaman geçirdik. Kendisi çok iyi bir içici. 

Hangi üyeyle daha yakınsın?

Hepsi ile. Son olarak beraber içmeye gittik,ve hiç bir tereddüt etmeden kişisel durumlardan konuştuk. Sorunlarımızı birbirimizle paylaşıyoruz,bunu seviyorum.

En son konuşmanız ne hakkındaydı?

Tabii ki, 2PM’in geleceği ile alakalıydı. Geçen yıl , JYPE ile sözleşmemizi yeniledik. Ancak, Taecyeon ve ben gelecek yıl askere gideceğiz. Askere gideceğimiz zaman diğer üyelerin neler yapacağından konuştuk. Henüz hiç bir şey planlanmamış olsa da ,nihai sonuca varıldı. Bir kez daha söylüyorum, altımız ne olursa olsun ayrılmayacağız. 

Yani 2PM’in sonuna kadar beraber olacak değil mi?

Hiç bir dağılma söz konusu olmayacak. Bu daha önce de verdiğimiz bir söz . Herkes 30’una ulaştığında, hayatlarımız hakkında yeniden düşünmeye ihtiyacımız var. Ama buna rağmen , 2PM’in dağılması gibi bir şey , asla söz konusu olmayacak. Üye değişimi dahi olmayacak. Bu zamanda geri dönmek gibi bir şey olur. Bu harika şeylerden konuştuk ve hepimizin olgunlaştığını hissettik. Hatta, küçük bir çocuk gibi olan Junho’nun bile.

htm_20160203175239404916_99_20160204115706

Son zamanlarda yayınlanan MBC ‘Masked Singer’ da yarı finale kaldın.  Sonucundan memnun kaldın mı? 

Bu gurur verici bir rekor oldu. Genellikle ‘Masked Singer’ hazırlık için 3 hafta veriyor , ama ben çekimden sadece 5 gün önce  aniden teklif aldım. Çok fazla zamanım yoktu, ama bu uzun zamandır katılmak istediğim bir programdı. Yayından, iki gün önce grupla prova yaptım, ve acele ile hazırlandım.Şarkı seçimi ile ilgili bir çok kısıtlama vardı. Diğer şarkıcılar tarafından, daha önce söylenen şarkılar seçilmeyecekti. Sonunda ,tavsiye şarkılarından Lee Juk Sunbae-nim’in (sunbae: kıdemli)  şarkısı ‘Rain’i seçtim. Bu annemin dinlemekten zevk aldığı bir şarkıydı. Aşina olmadığım bir şarkı. Çok yüksek notalarla karşılaştırıldığında ben daha sakin şekilde söylemek istedim. 3. turun sonuna kadar gelebildiğime şaşırmıştım. Hazırladığım tüm şarkıları seslendirebildim. ”Mother” şarkısını söylediğimde bir kaç dinleyici ağlıyordu. Sadece sesle dahi müziğin gücünü gösterebildiğini öğrendim. 

Herhangi bir pişmanlığın var mı?

Biraz daha fazla zamanım olsaydı daha iyi olabileceğimi düşünüyorum. MBLAQ’den G.O ile tavsiye için iletişime geçtim, ve kayıttan 1 ay önce hazırlanmaya başladığını söyledi . Benim yalnızca 5 günüm vardı.

Gerçekten söylemek istediğin bir şarkı var mı?

2PM ile Japonya’ya ilk gittiğimizde , çıkışımızdan sonra halka açık bir performansımız vardı. O zaman, ”Snowflower” adlı şarkı söz konusu oldu ama çok kötü seslendirdim. Bir noktada yalpaladım ve bu yüzden insanlar beni ”Goat-flower ‘’adıyla çağırarak benimle eğlendiler.Bu fazlasıyla utanç vericiydi.Çünkü , bir şarkıcı olarak sesime dikkat etmekte başarılı olamamıştım. Ses teli nodüllerim vardı, ama hala bir çaylak olduğum için teklifi reddedemezdim. Video görüntüleri her yere yayılmışt, bu yüzden bunu telafi etmek istedim. Keçi maskesi ile birlikte ”Snowflower” ı söyleyecektim ama hazırlanmak için fazka zamanım yoktu. Bunun yanı sıra, ‘Masked Singer” çalışanları da programı ayarlayamadı.

Jun. K’in ailesi kimdir?

Babam katı bir kişiliğe sahipti. Kyungjae gazetesinde , gazeteci-yazardı. Annem idareliydi, ve benimle çok zaman geçirdi. Başta müzik yapma tutkum vardı fakat bunun gerçek olacağını hiç düşünmedim. Babam oldukça sıkı biriydi ve bu koşullarda bana yatırım yapması mümkün değildi. Tabii ki, masamızda hiç bir yiyecek yoktu gibi bir şey söz konusu değildi , ama beni özel derslere gönderecek durumu yoktu. O zamanlarda matematikle mücadele ediyordum , ve özel ders ücretleri yaklaşık 300,000 wondu. (720TL). Dikkatlice anneme söyledim ama ,konu ailemin savunması ile sona erdi. Bu şekilde bir atmosferdi. Müzik konusunda kariyerimin olmasına lise döneminin ilk yılında karar verdim. Müzik öğretilen bir  yerdi ama oldukça maliyetliydi.Tabii ki aileme söyleyemedim; bu yüzden Daegu’da düzenlenen bir müzik festivaline katılmamla sona erdi. Şans eseri bir ödül kazandım. Ödüller, küçük bir kimchi dolabı ve pirinç makinasıydı. Annemin becerilerimi farkettiği dönem, o dönem oldu. Babamsa hala karşıydı.Lisenin 2. yılında, Songhae Öğretmen ile müzik festivaline hazırlandım. Birinci oldum ve 29 inç düz ekran bir televizyon kazandım. Babam tarafından kullanılan odaya koydum ve babam mutlu bir şekilde ” Bu da ne ?” diye sordu. O noktadan sonra , sonunda müzik okuluna gidebilmem mümkün oldu. 9 ay boyunca , ay başına 280,000 won (500TL gibi bir miktar) ödeyerek , JYP ve YG’ye demo kasetlerimi gönderdim.

htm_20160203175655563982_99_20160204115706

Demolardan gelen sonuç neydi?

Aslında, ilk olarak YG tarafından bir bildiri aldım. Daha sonra, bir arkadaş YG ile çalışmaya gitti.Trenle Mugunghwa’ya gittim ve Yang Hyunseok ile tanıştım. 2004 öncesiydi.  Bay Yang beni G -Dragon ve Taeyang ile tanıştırdı ve grup 88’den söz verdi .Ona ‘I Believe I Can Fly’ adlı şarkıyı seslendirdim ve demoda olduğundan daha iyi söylediğimi söyledi. Övgülerden dolayı mutlu bir şekilde Daegu’ya dönerken JYPE’den bildiri aldım. Haftosunu için seçmelere katılmam teklif edilmişti. Park Jinyoung’un da katıldığı seçmelerde ilk sıraya yerleştim ve doğal olarak JYPE’de stajyer oldum.  YG’yi aradım ve durumumu açıkladım ,o da beni destekledi. 

JYPE’de stajyer olduktan sonra neler oldu? 

Dans etmekte oldukça berbattım. Oldukça korkutucu hocalardan eğitim almayı kabul ettim. O anda Park Jinyoung ” Bu çocuğu 3 ay içinde Rain gibi dans ettir. ”   diyerek bir istekte bulundu. Atmosfer oldukça vahşileşti.

2PM’deki ilk stajyer oldun.

Evet benden sonra , Dongjun (BEAST) ve Jaebum geldi. Üçümüz oldukça zorlu provalar yaptık. Üç saat boyunca su içmemize dahi izin verilmeyen pratikler yaptık. Gizlice tuvaletlerden su içiyorduk. Seattle ‘dan geldiği gün Jaebum ” Neden polise bildirmedin ” diye sordu. Haha.

Bu  şekilde resmen stajyer olduk. Çıkış günümüze kadar, 6 kez başarısız olduğumuzdan oldukça zor zamanlardı . Bir noktada , bunu bir kaçınma fırsatı olarak gördüm.  Güvensiz hissettim ve incindim. Bu yolun benim için bir anlamı olup olmadığını merak ediyordum , benimle aynı yaştaki Nichkhun ve Taecyeon ile tanıştım. Yakınlaşmaya başladık ; ve birlikte , güçlenmek için birbirimizi cesaretlendirdik.

Stajyerken en zorlandığın zaman ?

Bir kez yanlış bir şekilde suçlandım ve şirketten gönderildim. Her sabah 9’da, kartlarımızı onaylatmamız gerekliydi. 9’dan 2 dakika önce, diğer öğrencilere bunu yapmama yardımcı olabilirler mi diye sordum , böylelikle kahvaltı için bişeyler alabilirdim . O acemi gruplaşmanın sonucunda arandım .Neden kartımı başkalarına onaylatmak istediğim sorgulandı. Yanlış anlaşılma oldu ve Daegu’ya geri döndüm. Ancak nasıl Daegu’ya dönebilirdim? Bir ay boyunca bir arkadaşımın okul yurdunda kaldım, diğer ayda bir arkadaşımın sınav salonunda. Herhangi bir gelirim yoktu bu yüzden gazete sattım ve temizlik yaptım. Gerçekten bir çok şey yaptım. Bunların hepsi kötü şeylerdi. 

htm_20160203175641694487_99_20160204115706

Seul’de yaşamak maddiyat açısından zor muydu?

2011’de para kazanmaya başladım. Evin kalıbı büyümeye başladı ve iyi değildi. Ocak 2012’de babamla buluştum ve evi taşımaya karar verdik. O zaman, annemin sağlığı iyi değildi bu yüzden daha iyi bir yerde yaşamasını istedik. Anneme uzuv nevralji tanısı koyuldu ve ne zaman ayakları yere bassa acı içinde olacaktı.  Bütün vücudunun uyuşturulmasını gerektiren 5 büyük ameliyat geçirdi. Annem revirdeyken, babamla bir araya geldik ve güzel bir konuşma yaptık.Babamla ilk kez bu şekilde konuşuyorduk. Ancak, bir hafta sonra, kalp krizi sebebiyle babam vefat etti. Kardeşim ve ben tatildeyken , babamın kalp krizi geçirdiği haberini aldık. İkimiz de nefes alamıyorduk. Gerçeğe inanamıyorduk. 5 dakika sonra, doktor aradı ve babamızın vefat ettiğini , ve hastahaneye gitmemiz gerektiğini söyledi.Şok olmuştum ve ne yapacağımı bilmiyordum. Hastahaneye ulaştıktan sonra, annemin enerjisi kalmamıştı. Annem , kardeşimle tatilimizi etkileyeceğinden endişe ettiğinden , babamın durumu ile ilgili bir şey söylememişti. Bize söyleyene kadar; Babamın vefat ettiğine inanamıyordum , ağlamayı unuttum ve ne olup bittiğini düşünmeye devam ettim. Babamın bedeninin yakılması sırasında, onu gördüm ve bütün dünyanın çöktüğünü hissetmeye başladım. Seolla (Kore’nin yeni yılı) olmasına rağmen, bir çok insan geldi. Hepsi Deagu’dan geldi. Babamın gidişinden sonra annemi yalnız başına Daegu’ya gönderdik. Kardeşim Suwon’da okumaya başladı, bu yüzden Suwon’a taşındık.

Daha sonra, isim değiştirme konusuna nasıl geldiniz?

Babamın ölümünden bir ay sonra, annemden ismimi Minjun ismi ile değiştirmemi istediğini öğrendim. Bunun hakkında 10 ay boyunca düşündüm ve değiştirmedim. Geçrekten de , ismimi değiştirmemde hiç bir yarar yoktu. İnsanların ismimi bilmesi uzun zaman aldı. Bu sıkıntılarla birlikte, annem troid kanseri teşhisi ile hastaneye kaldırıldı. Doktor bu 5 operasyon sonrası tiroid kanserinin geldiğini söyledi. Bütün vücudu anestezi olacak, ama su sefer, uyandırma şansı olmayacaktı. O zaman,hastahane odasında annem konuyu ismimi değiştirmeye getirdi. Bu yüzden, Jinyoung abi ve CEO Jeong Wook ‘a bunu dile getirdim.  Onlara durumu anlattıktan sonra, Jinyoung abi ” Annen bu durumdayken, onu dinlemen iyi olacaktır” dedi. Sonra, ismimi Minjun ile değiştirdim. Besteci olarak da Jun. K ismini almıştım, böylece sahne ismi olarakta Jun. K’yi kullanmaya devam ettim. Ancak,  ismimi değiştirdikten sonra , insanlar ” İsmini neden Jun. k olarak kullanıyorsun?” gibi zor sorular sormaya başladı.Ne olursa olsun, hep 2pm ve aktivitelerinde  olacağım gerçeği ile birlikte birçok sevmeyen insan da vardı. Tüm bunlarla, Japonya’da solo albümümü yayınladım ve Oricon listesinde en yüksek sıraya yerleştim. Albümdeki tüm şarkılar kendi şarkılarımdı. Kore’de haberlerde , ‘Jun. K 1. sırada’, diyordu ancak  kimse beni Jun. K olarak tanımıyordu.Sonra, adımı değiştirdiğimden dolayı başarılı sonuçların bloke edildiğini düşündüm. Gerçekten fazlasıyla stresliydim. 

Senin görüşüne göre baban nasıl biriydi?

Bunu açıklamak için uygun bir kelime bulamam. Babamın bana yaptığı o şeyi asla unutamam. Orta okul zamanında ders çalışıyorken,  babam omuzlarımı sıvazladı ve sonra dönüp, uzaklaştı.Asla unutamayacağım bir duygu. Sessiz ama hala çok sıcak. Gerçekten çok mahçubum. Aslında babamı mutlu edebilirdim .

O zaman oldukça gençtim. Bazı zamanlarda Daegu’ya dönme şansı yakaladığımda, arkadaşlarımla buluşmakla meşguldüm ve ailemle çok az zaman geçirdim.  Babamın bir arkadaşı vardı ve sürekli ”Ailene yakışır evlat ol ” derdi.  Şimdi bende böyleyim. Ailenizle daha fazla zaman geçirmelisiniz. Ben korkusuz bir insan değilim.Sanırım ailemde bu şekilde. Diğerlerine gelince, lütfen böyle olmayın. Babanız olan o kişi birden bire kaybolabilir ve buna inanmak istemeyebilirsiniz. Hatta o ana kadar, benim görüşüme göre baba, en asil ve güvenilir kişidir. 

İlerde çok güvenilir bir ebeveyn olacak gibi görünüyorsun.

Babam öldükten sonra, çok zor oldu. Hayatımın en kötü 1 yılıydı. Bir çok hata yaptım ve çok fazla alkol aldım. Sonrasında, bir ebeveyn olarak aileme karşı sorumluluk almam gerektiğini hissettim. Ölüm beyanını aldım,  herşeyin benim tarafımdan yapılması gerekliydi, şirketine gittim ve onun yapması gerekenleri yerine getirdim.. Fazlasıyla genç olmama rağmen etrafımdaki hiç kimse bana yardımcı olmadı.Bunu hissedebiliyordum. Daha fazla üzgün olmaya devam edemezdim. Bu toplumun içinde bir karar almam gerekliydi. Olgunlaşmam gerekliydi. Bütün sorumlulukları kardeşime yüklemeye çalıştım , ama düşündüm ki kardeşim zaten gençliğinin %50’sini feda etmişti ve bunu O’na yapamazdım. Gerçekten ona minnettarım.

Annen şimdi nasıl?

Benim adımın altında bir mülkiyette Suwon’da yaşıyor.Sağlığı ise bazen iyi, bazen kötü. 

Bu fazlasıyla efor gerektiriyor?

Evet, fazlasıyla. Yarın (03/02) babamın ölüm yıldönümü. Her seferinde, Daegu’daki mezarlığına gidip onunla sesli bir şekilde sohbet ediyorum. Ona annemi iyi bir şekilde koruyacağımı söyleyeceğim. Böylece, annem ve kardeşim için fazlasıyla efor sarfedeceğim, umarım daha iyi olacaklar, ve ben hala bunun için sıkı çalışıyorum.

Kore’de Jun. K’in solo albümünü görmek mümkün mü?

Bilmiyorum. Şirketimizde, eğer yeni bir şarkı yayınlamak isterseniz, 30 panelisti yorumları ile birlikte geçmeniz gerek. 80 üzeri puan alırsanız şarkınızı yayınlayabilirsiniz. Aslında bu sistemden yana değilim. Doğru cevap 80 değil. Geçen yıldan bu yana bu sistem kullanılıyor. Buna rağmen iyi sonuçlar olabilir ama, iyi olmayan koşullar da var. Şu an , kendi düşüncelerimi kullanarak onlara bunu sunmayı istiyorum. Eğer benim gibi düşünenler varsa güzel olacaktır. 

htm_20160203175951462391_99_20160204115706

Solo şarkıcı Jun. K Japonya’da oldukça popüler

2PM’in albümüne yardım ederek zaten bunu yapabilirim. 2PM’in adına besteleyip verdiğim 5 şarkı var zaten. Jun. K adını kullanarak 2 solo mini albüm yaptım. Albümlerim günlük ve haftalık grafiklerde 1. sıraya yerleşti. İki albümüm birden. Bunun için gerçekten minnettarım. 

Koredeki tepki gerçekten farklı. 

Japonya’da ne olursa olsun, daha çok sahne performansı ile alakalı (konser) . İnsanlar performansınızı izlemek için geliyorlar. Bu yüzden Japonya’da insanların bunu kendi gözleriyle görmesi önemli. Bu yüzden, tüm sahne performanslarında herşeyimi göstermek istedim. Bundan önce, bir gün iyi bir şansın gelip gelmeyeceğini düşünüyordum .  Japon solo teklifinden sonra, bunu başarabildim. 

Kore’de solo şansı yakalasan, ne göstermek istersin?

Kore’de bir çok insan müziğimi tanımıyor. Bu yüzden , bunu onlara göstermek ve ‘’bu neyle ilgili?’’ diye düşündürmek isterim ki, şu anda herkes beni 2PM ‘in adı altında tanıyor. Yani, eğer solo albüm yayınlarsam, bazı insanlardan olumsuz yorumlar gelecek değil mi? Buna rağmen insanların buna nasıl bakacağını bilmiyorum,ama istediğim müziği yapacağım. 

2PM’in gelecek planlarını bende merak ediyorum. Hepiniz 30 yaşına yaklaşıyorsunuz. 

O yaş, oldukça çabuk gelecek zaten. Öncelikle, 2PM’in göstermek istediği fazlasıyla şey var, çünkü hiç bir üye hala hepsini gösterebilmek için bir şans yakalayamadı.Empati yaptığımız zaman , birlikte olmanın büyük bir etkisi olacağını düşünüyorum. İnsanlar hala 2PM’in kıyafetlerini parçalayışını görmek istiyor. Ancak, bunu değiştirmemiz gerek. Bu nedenle, her üyenin kişisel aktivitesi çok önemli. Düşüncesiz bir şekilde geri dönmek, istediğimiz bir şey değil. 

htm_20160203175959326594_99_20160204115706

Park Jin Young ‘a müteşekkir olduğun şeyler neler?

Bana yol açtığı için minnettarım. Beni seçtiği için minnettarım. Jinyoung ağabeyden öğrendiğim bir çok şey var, özellikle müzikle alakalı. Onun besteleyişini ve kayıt yapışını izledim. Jinyoung  ağabey, gerçekten çok fazla çalıştı.Çok fazla çalışkan biri. Bunun sağlığı için iyi olmadığını söylüyordu .  Bir gün konserine gittim ve şok oldum . 60 yaşına kadar şarkı söylemek istediğini söyledi. Wooyoung ve ben  konser için gitmiştik , ve bunu duyduğumuzda nefesimizi tuttuk. Aslında ben onun artık şarkı söylememesi gerektiğini düşünüyorum. Lütfen bize şans ver haha . Bu tutkuyu gerçekten etkileyici buluyorum. O her zaman minnettar olduğum biri. Sorunum olsa bile, bunu çözmek için yardımcı olacaktır.

Jun. K’in aşk hayatını da merak ediyorum.

Bir kız arkadaşım yok. İdeal tipim başından beri Kim Min Jung abla olmuştur. Konserimizde bizi ziyarete geldiğinde, onunla fotoğraf çektirdim. Hayranlarım bir etkinliğe gitti ve  benim için Kim Min Jung’dan imza aldı. Küçük bir çocukken ‘Kid Cop’ u izledim ve çok etkilendim. Bunu asla unutamam. Dünyanın geri kalanı bana lanet yağdırdığında, dürüst ve benim tarafımda olacak birini stiyorum . Güvenin didişmelerden, daha iyi olduğunu düşünüyorum. Güven ve dürüstlüğün önemli olduğunu düşünüyorum.

 

 

 

KR – ENG Translated by: jerwiepenpan , 2PMedia

TR: yourvoice_JH @2PMTurkishFans

MAY BE TAKEN OUT WITH PROPER CREDITS!!!

Siteden izinsiz yazı çıkarmak kesinlikle yasaktır.

 

Bir Cevap Yazın

