[Röportaj/Çeviri] JUNHO MINI MAGAZIN AĞUSTOS SAYISI RÖPORTAJI

untitled1

 

Junho 20 Temmuz 2016 günü 4.Solo Albümü <DSMN> i yayınlayacak. 

Yeni albümün hakkında konuşmadan önce , geçmiş 3 albümün hakkında ne düşünüyorsun?

Geçmiş 3 albümü hatırladığım zamanlarda, yeterli olmayan şeyler var gibi hissediyorum. Ne zaman albüm yayınlasam , bazı şeyler yeterince iyi olmamış hissedip pişmanlık duyacağım.  4yıl içinde, her yıla bir tane mini albüm yayınladım, ve zaman geçtikçe, yeterince olgun olmadığımı hissettim. Sadece şarkılar için değil, ayrıca dans kareografisi ,albüm kapakları ve fotoğraflar da dahil.  Onlara ne zaman baksam ‘’ Ah ~ O zamanlar gerçekten gençmişim’’ diye düşüneceğim.

Yeni albümünü hazırlarken , geçmiş şarkılarını dinleyecek misin?

Arena Tur öncesi bir kez daha dinleyeceğim. Pişmanlık duyduğum yerler için,sahneyi daha iyi hale getirebilmek adına dans kareografisini biraz değiştireceğim ve böylelikle yeterli olmayan kısımları düzelteceğim.

<DSMN> için beste hazırlamaya ne zaman başladın?

Öncelikle Kasım ayında <毒 (on your mind)> adlı şarkıyı tamamladım. Ama tam anlamıyla hazırlanmaya Ocak ayında başladım. Ana şarkı olan  ve ayrıca albüm ismi olarak kararlaştırılan <DSMN> ise Ocak ayında bestelendi. ‘’Don’t Stop Me Now’’ cümlesinin baş harflerinden oluşuyor. Ana fikir ise özgürlüğe hasret olduğum için, kendimi özgür bırakabilmekti.

Neden o sözleri kullandın?

Dünyadaki her insan özgürlüğe hasret duyacaktır. Ancak, sadece gözlerinizin önündeki özgürlüğü kovalamak, özgürlüğü yakalamayı daha da zorlaştıracaktır. Bu nedenle kısa 3 dakika bir süre için bile olsa,ulaşmak istediğiniz özgürlükler hakkında düşünmek için derin bir nefes alabileceksiniz. Başkalarına farklı tarzlar ve düşünceleri göstermek istiyorum. Ancak , bunu başarıyla iletebilecek miyim bilmiyorum, bu nedenle hayranların dinlemesini ve hissetmesini istiyorum.

2PM’in Arena Turu, Dizi  vs. derken programın bu sefer de oldukça dolu değil mi?

Bu sefer, gerçekten kendi sınırımı görebilirim. Aynı zamanda pek çok şey oluyor. Bugüne kadar bu şekilde çalışmama rağmen, bu sefer oldukça zor bir dönem.

Sabaha kadar dizi çekimlerine kalıp, sonrasında direk Fukuoka konserine gittin değil mi?

Dizinin son bölümü sabah 6.30’a kadar çekildi. Bagajımı toplamak için geri dönüp, Fukuoka’ya uçtum ve sonrasında hemen provaya katıldım. Sonra da konser vardı. Dizinin başından beri böyleydi. Ne olursa olsun, dizi çekimlerini başarıyla tamamladım ve ben bile o zamanın nasıl geçtiğine  inanamıyorum.  (gülüşmeler)

Dürüst konuşman gerekirse, senin için derin bir izlenim bırakan herhangi bir şeyler var mı?

(gülüşmeler) Personel ve oyuncular arasında iyi bir ilişki vardı, atmosfer de çok güzeldi. Sıkı ve baskın bir program olmasına rağmen herkes çok mutluydu. Herkesin duygularını hissettim ve aklım biraz anormalleşmeye başladı (gülüşmeler).

Junho, sana tüm bunları yapman için enerji veren şey nedir?

Zaten şu anda yapmak istediğim bir şeyi yapıyorum, yapmayı sevdiğim bir şeyi, ve bu konuda oldukça tutkuluyum. Gerçekte, yapmayı sevmediğim bit şeyi yapıyorsam, yapıp yapmamam önemli değil. Ancak, bu çalışırken ‘’ yaşıyor’’ gibi hissettiğim şey. Zaman zaman yorgun ve berbat hissedecek olsam da, değerler ve mutluluklar beni bunu yapmaya iten şey. Dizi Ocak ayında, doğum günümde çekilmeye başlandı. Albümün hazırlıkları ise bundan biraz önce oldu. Bazen , zamanın çabuk geçtiğini hissediyorum, ve ne yaptığımı düşünmeye başlıyorum. Ama gerçekte bir çok şey yaptım. Şu an Haziran olduğuna inanmıyorum. (gülüşmeler)

Bu gücünün sırrı ne ?

Her zaman kendimi sahneden dururken hayal ediyorum. Oyunculuk kariyerim içinde, o işleri hayal edip, başarıya ulaşmak için çalışacağım. Bunu bir kez düşündüğümde, fazlasıyla güce sahip olacağım.

Hiç zihnini rahatlatmak ve dinlenmek için izin istemeyi düşündün mü?

Tabii ki . Bu özgürlüğü istediğim için bu şarkıyı yazdım (gülüşmeler)Biraz bile içmiyorum, ve stres nasıl atılır bilmiyorum, bu nedenler ilginin çok önemli olduğunu düşünüyorum.Fakat herhangi bir hobim de yok.. Bir kaç gün önce, 2PM üyeleri ile Tv programına katıldığımızda, hepimizin oturup hobileri ve ilgi alanları hakkında konuştuğumuz bir bölüm vardı. Chansung bunu benim için düşünüp durdu ve , ‘’gerçekten ne hobin var ‘’ diye cevap verdi. Biraz panikledim ve ‘’ Hı? Gerçekten benim hobim ne?’’ diye cevapladım. Bunun hakkında dikkatlice düşündüm, şimdi ve ya geçmişte olabilir, sanırım evde uzanıp dizi ve ya film izlemeyi, beste yapmayı, müzik dinlemeyi, kedilerime egzersiz yaptırmayı ve evde zaman geçirmeyi seviyorum.Fakat bunların hepsi sadece evde yapılabiliyor. Son zamanlarda bir koşu bandı bile aldım (gülüşmeler).

untitled

2PM HAKKINDA

Arena Turun da sonuna geldiniz , ne hissediyorsun?

Neredeyse 10 yıldır şarkıcıyım. Ancak, bu tur bu sefer kendime yeniden bakabilme imkanı verdi. Bugüne kadar dünya turu, Asya turu, arena turu ve solo sahneleri derken, bir 2PM üyesi olarak, 100’den fazla kez konser sahnesinde durdum.Pek çok kez sahneye çıkmama rağmen, bugüne kadar hiç kendimi yeniden gözden geçirmeyi düşünmemiştim, fakat bu sefer birden bunu düşünmeye başladım. Bana göre, sahnede olup hayranlarla buluşmak, konser vermek, yemek yemek ve nefes almak gibi olağan bir şey haline geldi. Ancak hep birlikte sahnede duramayacağımızı düşündükçe , üzgün hissettim. Aynı zamanda, bunun artık gerekli ve normal bir şey olmadığını yansıtıyordu.Çünkü öncekinden daha fazla çalışmam gerekiyordu. Arena tur sırasında, Wooyoung, açılış sahnesinde sürekli ” Bir sonraki sahnede daha çok çalışmalı ve daha fazla çaba sarfetmeliyiz” sözlerini tekrarlayıp durdu. Bu cümlenin üyelerin ne hissettiklerini anlatabileceğini düşünüyorum.

Kişisel sorular

Ne zaman kan grubunun A olduğunu hissettin? Japonya’da , kan grubu A olan insanlar daha disiplinli ve titiz olma eğilimindedir. 

oh ~ haklısın haklısın (gülüşmeler). Bunlar, bana çok uygun (gülüşmeler). Disiplinli olduğum zaman çok disiplinli oluyorum. Olmadığım zaman ise, oldukça disiplinsiz olabiliyorum. Ancak,  belirli zamanlarda disiplinimi kontrol etmek için çalışacağım. Sonuçlardan memnun olana kadar bir şeyler yapacağım, olmazsa da mükemmelliyetçi şekilde çalışacağım. Ancak, etrafımdaki insanları önemsiyorum, bu yüzden bu mükemmelliyetçi benden rahatsız olmamaları gerekli. Bu nedenle bazı ufak şeyleri görmezden geleceğim.

Çantan çok temiz olmalı değil mi?

(gülüşmeler) Benim çantam mı ? Daha önce söylediğim gibi belirli alanlarda disiplinliyim, diğerlerinde değil. Ve konu çantama geldiğinde disiplinli sayılmam (gülüşmeler).Sadece bir erkek çantası işte (dağınık anlamında) . Yatağım ise çok temiz ve derli toplu (gülüşmeler). Evimi mümkün olduğunca  temiz ve düzenli  tutmak istiyorum. Evimde de  farklı kısımlar var.Çalışma ofisimde konsantre olmak istediğimden her zaman orayı temiz tutma eğilimindeyim. Ancak giriş fazlasıyla dağınık (gülüşmeler). Evde fazla zaman geçiremediğimden, hala temizlik ve düzenleme aşamasındayım (gülüşmeler). Kedilerim olmasa evi temizlemeyi/toplamayı bitirmiş olabilirdim, ama evde olduğumda onlarla ilgilenmekle meşgulüm . Bebek bezi değiştirmek gibi, onların çöplerini temizlemeliyim. 

Bu durumda, dışarı çıkamaz ve eğlenemezsin !

Zamanım olsa bile, onlarla igileneceğim. Dışarı çıkarsam, girişe yaklaşıp bana ulaşmaya çalışacak ve miyavlayacaklardır. 

Son zamanlarda moda öğesi olarak ne aldın ?

Bugün giydiğim sarı şapkayı  aldım. Sevimli sarı bir şapka. 70li 80li zamanların retro şapkalarına benziyor değil mi? Aynı zamanda ben de onu takip ediyor ve uygulamaya çalışıyorum. 

Ayrıca bugün kıyafetlerinde turuncu. 

Havuç (gülüşmeler). Chansung beni havuç diye çağırmadan önce bunları giymeye karar verdim. Ancak Chansung yüzünden bu kıyafetler mahvoldu (gülüşmeler).Eğer turuncu bir şey seçseydim kesinlikle havuç olarak anılacaktım (gülüşmeler).

Son zamanlarda hangi parfümü kullanıyorsun?

Geçenlerde POGOSTEMON olarak değiştirdim.

Uyku alışkanlıkların nelerdir?

Bunu hayal edebilirsiniz. Uyurken kendimi battaniye/yorgan iyi kapatıyorum. (gülüşmeler)

2016 yaz kadın modası için nasıl bir tarzdan hoşlanırsın?

(miniye bakarken) Bol pantalonlar oldukça şık değil mi? Büyük beden tişörlerde öyle.Hala basit moda anlayışını seviyorum. (sonunda renkli bir tişört ve düz bir pantalon seçiyor)

Evlilik hakkında düşündün mü?

Efendim~ (iç çekiyor) . Hayır düşünmedim. Ablam geçenlerde evlendi ve çok mutlu hissettim.

Biri evlendiğinde bunun düşünmek için fırsat olduğunu düşünmüyor musun?

”Fena değil, bende evlenmek istiyorum” ,gibi düşünsem de sanırım ” şimdiden evlilik mi?” diye düşünen tarafım daha baskın. Çıkıştan sonra, zaman çok çabuk geçti , bu yüzden yaşım hala gerçek gibi gelmiyor, hala gençmiş gibi düşünmeye çalışıyorum. Evlenecek yaşta olduğumu söylediğim zaman kendim dahi yaşım hakkında şok olacağım.

Seninle aynı jenerasyondan bir çok Mini okuyucusu hem çalışıp hem seni destekliyor. Çalışırken en önemli şeyin ne olduğunu düşünüyorsun?

Tutku. Bunun en önemli şey olduğunu düşünüyorum. Üstelik, sevdiğiniz bir şeyi yapıyorsanız eğer düşündüğünüzden dahi farklı olacaktır.Beklediğiniz şeylerin size uzak olduğunu düşünseniz bile, tutku herşeyi daha iyi hale getirecek ve yanlış yönlenmediğinizi anlayacaksınız. Ancak, çok zor ve yorucu olsa da, yolunuzda yürümeye devam edin, büyüme uğruna çalışmayı bırakmayın, geriye dönüp baktığınızda  o zamanki zorlukların artık siz bir şey ifade etmediğini anlayacaksınız. Bu yüzden lütfen tutkuyu unutmayın!

Lütfen okurlarımıza bir şeyler söyle!

Lütfen tutkulu olmaya devam edin, Mini okuyun ve kendinizi parlatın!

untitled2

JUNHO bu şekilde bir insan!

JYP Japonya, 2PM’in menajeri

Her zaman JUNHO’nun ‘vahşi’ olduğunu düşündüm, bazen çok ciddi, bazen çok nazik, personelle işletişim halinde olduğunda, ne anlatmaya çalıştığını anlayana kadar açıklamaya devam edecektir, bu şekilde ‘vahşi’liğin bir türü . Dondurma yemeyi ne kadar çok sevdiğini söylerken bile gülümseyecektir. Daha fazla görmek daha fazl dinlemek istiyorum.Ve Junho’nun sessizce daha fazla çalıştığını hissediyorum.

Tommy, 2PM’in birçok albüm kapağını çeken fotoğrafçı

Junho ile buluştuğumda , beni her zaman selamlayıp el sıkışarak karşılar. Her zaman motive edici bir kalbe , öğrenme tutkusuna sahip . Ama hala çalışırken geçirdiği o zor zamanları göstermek istemediğini hissediyorum. Yurtdışında bir yüzme havuzu çekimleri vardı, ve çekimler bittiğinde tüm personeli havuza bile itti . Her zaman enerji dolu.

 

                                         Japanese to Chinese: 小鱼儿 JHolic李俊昊中文个站

Chinese to English: @jerwiepenpan (Twitter)

English to Turkish : @yourvoice_JH (Twitter) 

Kaynak belirtmeden kesinlikle alıntı yapmayınız.

Bir Cevap Yazın

